Page 69 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 69
Tretji element v strategiji je zagotavljanje svobodnega učnega okolja, 69
kar predstavlja prostor, čas in materialno podporo in ki spoštuje otrokove
zmožnosti za razvoj predstavljanja in osmišljanja osebnega cilja za določanje
meril uspeha ustvarjanja.

Četrti element v strategiji je zagotavljanje ekspertne podpore za učenčevo
dinamično načrtovanje in ustvarjanje novega ter stalne smiselne povratne in-
formacije v procesu ustvarjanja, tj. formativno spremljanje in ocenjevanje.

Peti element v strategiji je spoštovanje otrokovih meril uspeha, njegovih
zmožnosti ter sposobnosti pri evalvaciji vrednotenja učnega izdelka. Element
je povezan z otrokovo avtonomijo in umom, pa tudi z vodenjem za učenje. Z
referenčnim merilom in kakovostno povratno informacijo, ko se upoštevajo
pričakovani rezultati, izboljšamo postopek ocenjevanja znanja, hkrati pa krepi-
mo voljo otrok ter omogočamo optimalen razvoj njihove osebnosti, kajti ust-
varjanje ne nastane brez notranje volje, ideja pa oblikuje cilj, akcije, načrt in iz-
vedbo s smiselnim spremljanjem ter reflektiranjem dela ali izdelka.

Evalvacija uporabe pristopa in aktivnosti kaže, da je bil inovacijski projekt
Ustvarjalni vzgib pomemben vir za kakovostno in učinkovito šolsko delo. Strate-
gija Ustvarjalnega vzgiba poudarja pomen razvoja kognitivnih, motoričnih,
čustvenih in socialnih veščin učencev. S takim načinom dela smo iskali didak-
tične elemente oz. kombinacijo elementov za razvijanje novih strategij učenja,
tudi z vključevanjem zunanjih sodelavcev, in sicer z medrazrednim, medpred-
metnim in medgeneracijskim sodelovanjem v okviru pouka s poudarkom na
inovativnosti in ustvarjalnih dosežkih udeležencev dejavnosti.

Kakovost poučevanja je povezana z raziskovanjem učiteljevega lastnega
dela, odkrivanjem novih postopkov pri poučevanju, nenehnim obnavljanjem
znanj, razmišljanjem o svojem delu in vplivom na učinke pri učencih. Pomem-
bno je v učenje usmerjeno vodenje.

Z razvojem odprtih kreativnih okolij razvijamo dobro prakso, odkrivamo
nove poti učenja in poučevanja, vplivamo na preoblikovanje večplastnega iz-
vedbenega šolskega kurikuluma in spodbujamo učno kulturo.

Uvajanje izboljšav in samoevalvacije

V šolskem letu 2015/2016 se je šola vključila v triletni projekt Uvajanje izboljšav
in samoevalvacije, ki ga izvaja Šola za ravnatelje. V okviru projekta so bile izve-
dene delavnice, na katerih smo strokovni delavci šole skupaj izbrali prednos-
tna cilja za naslednja tri šolska leta; enega s področja vrednot in stališč ter en-
ega s področja učenja in poučevanja. Za prednostni cilj s področja vrednot in
stališč smo izbrali razvijanje odgovornosti, s področja učenja in poučevanja
pa razvijanje branja z razumevanjem. Izdelali smo akcijski načrt izbranih de-
javnosti in jih uvedli na ravni posameznih učiteljev in šole. Opravili smo prvo

uvajanje sprememb in novosti
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74