Page 68 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 68
Starši so zapisali mnenja, pobude in konkretne predloge, kaj bi šola lah-
ko izboljšala, popravila, spremenila, da bi bila učinkovitejša pri vzgoji otrok.
Zanje so pomembni naslednji dejavniki: kakovost poučevanja, spodbujanje
otrokovih potencialov, sprotno spremljanje učnega uspeha in napredka otro-
ka, vedenje otroka, vzpostavljanje, vzdrževanje in zagotavljanje reda pri pou-
ku, doslednost pri vzgojnih ukrepih, zagotavljanje varnosti otrok, profesion-
alen odnos do učencev in staršev, osebni zgled učiteljev, kakovost informacij
staršem, oblike sodelovanja s starši, pravila vedenja in hišni red, organizacija
dela v šoli in sodelovanje šole z lokalnim okoljem.

Pričakovanja staršev so seveda odvisna tudi od stopnje uresničitve nji-
hovih pričakovanj. Starši so pričakovanja do učiteljev jasno izrazili in jih dovolj
jasno opredelili, zato je pomembna ugotovitev, da so učitelji z njimi seznan-
jeni, da jih sprejemajo in razumejo ter o njih razpravljajo in poskusijo najti us-
trezne rešitve.

Ustvarjalni vzgib

68 Ustvarjalni vzgib je strateški model za razvoj inovativnih učnih okolij, ki je nas-
tal ob strokovni podpori konzulentov ZRSŠ. Sestavljajo ga elementi, ki v učnem
ciklusu delujejo v medsebojnem smiselnem zaporedju, in sicer navdušenje,
verjetje v otroka, zagotavljanje odprtega učnega okolja, zagotavljanje ek-
spertne podpore pri učenju in spoštovanje otrokovih meril uspeha. Kompl-
eksna strategija temelji na opazovanju strategij poučevanja in učnih učinkih.
Novost učencem omogoča razvoj veščin učenja in sposobnost ustvarjanja ter
pretvarjanja novih idej v storitve, postopke, izdelke idr. Razvijamo odprtost do
novih idej, uspešne didaktične strategije in učno kulturo. Celostno usmerjen
in sistematičen model omogoča dovolj fleksibilnosti in prilagajanja ter podpi-
ra in omogoča napredovanje različnih posameznikov. Temelji na viziji, da lah-
ko vsak učenec napreduje na svoj način.
Prvi element v strategiji je navdih, navdušenje. Učitelj mora verjeti in zau-
pati v otrokove sposobnosti ter identificirati potencialne vzgibe otrok za nji-
hovo lastno ustvarjanje v formalnem učnem okolju. Poskrbeti mora, da bo za
učenje motiviran; pri tem pa sta pomembna jasen in določen cilj ter dejavnost,
ki ga pripelje do tega cilja. Otrokov ustvarjalni potencial in njegova notran-
ja energija navdušenja se okrepita z energijo od zunaj, kar povzroči oživitev
in zagon ustvarjalnega vzgiba, učenec pa odkrije, v čem je dober, morda ce-
lo odličen.
Drugi element v strategiji je verjetje v otroka, da je sposoben udejanjiti ose-
bne cilje. Osnova elementa je zaupanje v otroka, da zmore uskladiti zmožnos-
ti s pričakovanji in da zmore več. Ključ do učenja pa so čustva in motivacija.

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73