Page 66 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 66
moč pri vzgojno-izobraževalnem delu. Uporabili smo različne oblike, metode
in pristope za izvajanje akcij. Akcijsko raziskovanje se je omejevalo na situacijo
v razredu, na šoli in v različnih okoljih, v katerih se znajdejo učenci OŠ Črni Vrh.
Na osnovi zbranih podatkov in rezultatov samoevalvacije in evalvacije pa smo
ugotavljali, ali sledimo ciljem.

Strokovni sodelavci ZRSŠ in Šole za ravnatelje so nam s svojim znanjem in
izkušnjami nudili podporo pri spreminjanju procesov učenja in poučevanja.
Bili so nepogrešljivi pri ustvarjalnem pogovoru, kritičnem prijateljstvu, načr-
tovanju in spremljanju dejavnosti ter interpretaciji dosežkov dejavnosti. S svo-
jim znanjem in izkušnjami so nudili podporo pri spreminjanju procesov učen-
ja in poučevanja. Ekspertna podpora so bili tudi sodelavci Centra za socialno
delo Idrija, sodelavci Mestne knjižnice in čitalnice Idrija, sodelavci JSKD RS,
gledališka selektorica, učitelji Glasbene šole Idrija in Glasbene šole Ajdovščina,
pesnik, mojster-pletar, oblikovalka cvetja iz papirja idr.

Ključne dejavnosti, ki so imele pomembno vlogo
66 pri uvajanju novosti in sprememb

Namen akcijskega raziskovanja je bil poiskati odgovore na vprašanja o vred-
notah in odgovore na to, kako posodabljati šolsko prakso, zato smo izvedli
več dejavnosti. V nadaljevanju so predstavljene ključne dejavnosti, ki so im-
ele strateški pomen pri uvajanju novosti in sprememb: Anketni vprašalnik za
starše o vzgojnem delovanju šole, Ustvarjalni vzgib in triletni projekt Uvajanje
izboljšav in samoevalvacije.

Anketni vprašalnik za starše o vzgojnem delovanju šole

Šola s svojo vzgojno-izobraževalno dejavnostjo uresničuje in zagotavlja po-
trebe po osnovnošolskem izobraževanju na območju, za katerega je ustano-
vljena. Vemo, da sta za uresničevanje ciljev in boljše razumevanje delovanja
zavoda pomembna jasno opredeljena poslanstvo ter vizija. Vizija opredelju-
je, kako si delavci šole, starši in učenci zamišljajo uresničevanje poslanstva.
Poslanstvo in vizija vsebujeta temeljne vrednote, značilne za določeno šolo,
in sta podlaga vzgojnemu načrtu šole. Vizija OŠ Črni Vrh je: Učim se, ustvarjam,
sodelujem z drugimi, sem odgovoren in srečen.

Za čim večji vzajemno sodelovalni odnos pri oblikovanju vizije in vzgojne-
ga načrta šole smo kar nekaj let akcijsko načrtovali in izpeljali številne aktivnos-
ti, sledili smo načelom in ciljem vzgojnih dejavnosti, ki so potekale istočasno
ob rednih učnih vsebinah in so bile vezane na poslanstvo šole. Načrtovanje, iz-
vajanje in spremljanje projektov ter dejavnosti znotraj in zunaj projektov je bi-

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71