Page 63 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 63
vajanje sprememb in novosti 63

Ivanka Erjavec

Predstavitev raziskovalnega problema

Prepoznavanje značilnosti organizacijskega okolja zaposlenim v vzgoji in izo-
braževanju omogoča usklajevanje kulture učenja na šoli z razvojno vizijo. Kom-
pleksen preplet procesov podpira projekte izboljšav in spodbuja sodelovanje,
ki je pomemben vidik učenja.

Konceptualni vidiki na področju preverjanja in ocenjevanja se spreminja-
jo, saj je jasno, da morajo biti v proces ocenjevanja bolj vključeni tudi učenci;
da je treba doumeti spremenjene potrebe posameznikov in družbe ter nare­
diti prave korake v prihodnost.

Proces razjasnjevanja vrednot je ena pomembnejših nalog zavodov v
spreminjajočem se svetu. Določanje skupnih vrednot, načel in principov
določa smernice za nadaljnje načrtovanje, izvajanje in spremljanje vzgo-
jno-izobraževalnega delovanja šole. Načrtovanje je proces odločanja o tem,
kakšna bo prihodnost organizacije in kako jo bo le-ta dosegla; je proces, pri ka-
terem je treba opredeliti ključne elemente in naloge, ki jih bo potrebno oper-
acionalizirati z akcijskimi načrti. Za kakovostno načrtovanje pa potrebujemo
podatke, ki jih pridobimo na različne načine.

Pri sestavljanju letnega delovnega načrta (LDN) mora vzgojno-izo-
braževalna organizacija upoštevati zakonska določila. LDN je operativni načrt.
Če hočemo, da je razvojno naravnan, moramo poznati njegovo vlogo v okviru
dolgoročnega načrtovanja. Skrbeti moramo za usklajenost strateških in oper-
ativnih ciljev z vizijo šole.

Raziskovanje v šolskih letih od 2010/11 do 2016/17 se je omejevalo na situ-
acije v različnih okoljih, v katerih se znajdejo učenci OŠ Črni Vrh. Opirali smo se
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68