Page 68 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 68
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

novih paradigem raziskovanja zmožnosti mlajših otrok na različnih pod-
ročjih kognitivnega delovanja. Tretji dejavnik so bili računalniški modeli za
testiranje različnih hipotez interakcij med možgani in kognitivnim razvo-
jem. Pomembna značilnost nevrokonstruktivizma je, da omogoča razlago
razvojnih težav preko spremenjenih omejitev v razvoju možganov, ki spre-
menijo razvojno pot (Karmiloff-Smith, 2007).

Nevroedukacija, edukacijska nevroznanost ter znanost um,
možgani in edukacija

MBE - UME

nevropsihologija psihologija pedagoška psihologija

nevroznanost edukacija

nevroedukacija

Slika 8: Transdisciplinarna znanost um, možgani in edukacija ter njene poddiscipline
(prirejeno po Tokuhama-Espinosa, 2011).
Obdobje od leta 1990 do 1999 je bilo razglašeno za desetletje možganov, ki
je spodbudilo vrsto raziskav, izvedenih z novimi tehnikami slikanja mož-
ganov, kot npr. funkcionalna magnetna resonanca (fMRI), elektroencefa-
logram (EEG), magnetoencefalografija (MEG) in še nekatere druge. Ko-

68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73