Page 233 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 233
Zaznavanje profesionalnosti v vrtcu

Jana Hafner in Mojca Zupan

Profesionalizem obravnavamo kot stalno strokovno rast, napredek posa-

meznika znotraj določenega poklica. Da lahko posameznik1 (v našem pri-
meru strokovni delavec v oddelku vrtca) strokovno napreduje oz. razvi-
ja svoj poklicni profesionalizem, mora med drugim svoje delo opazovati,
analizirati, (samo)evalvirati (Caulfield, 1997; Urban idr., 2012, Goodfellow,
2001 v Harwood idr., 2013). S pričujočim prispevkom želiva strokovnim
delavcem v oddelku vrtca pomagati na poti profesionalizma tako, da jim
predstaviva opažanja dijakov programa Predšolska vzgoja s Srednje vzgoji-
teljske šole in gimnazije Ljubljana.

Dijaki so izpolnili vprašalnik, v katerem so lahko izrazili svoja opaža-
nja glede uresničevanja kurikularnih načel v vrtcu in ocenili svoje kompe-
tence, ki jih razvijamo v programu Predšolska vzgoja na Srednji vzgojitelj-
ski šoli in gimnaziji Ljubljana. Kljub zavedanju, da njihova mnenja sama
po sebi ne morejo predstavljati jasne slike neposrednega vzgojno-izobraže-
valnega procesa v oddelkih vrtca, meniva, da lahko osvetlijo nekatera pod-
ročja, na katerih bi strokovni delavci v oddelkih vrtcev lahko skrbeli za svoj
nadaljnji profesionalni razvoj. Dijaki programa Predšolska vzgoja namreč
opravijo 342 ur praktičnega usposabljanja v vrtcu, ob tem pa so deležni tudi
več kot 918 ur pouka strokovnih modulov s področja predšolske vzgoje.

1 V prispevku zaradi njene nevtralnosti uporabljamo moško obliko za oba spola.
233
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238