Page 44 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 44
ela 15: Opis učenca oz. učenke (8. razred)

% SE

Slovenec 89,7 0,92

Italijan 0,6 0,13

Madžar < 0,1 0,03

Bošnjak 3,2 0,40

Hrvat 1,5 0,24

Srb 2,7 0,35

Drugo 2,4 0,37

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Velika večina učencev v 8. razredu (89,7 %) je na vprašanje, kateri opis jih najbolje opre-
deli, izbrala odgovor »Slovenec«. Približno 3 % vključenih učencev so je opredelilo za Bo-
šnjake (3,2 %) oziroma Srbe (2,7 %), 1,5 % vključenih učencev pa se je opredelilo za Hrva-
te. Za Italijane se je opredelilo le 0,6 % učencev, za Madžare pa manj kot 0,1 % vključenih
učencev (0,03 %).

Podobno so odgovarjali tudi učenci, vključeni v raziskavo iz 9. razreda, kar je tudi pri-
čakovano. Velika večina učencev (89,4 %) se je opredelila za Slovence (v sledečem podpo-
glavju). Edina opaznejša razlika je bila v odstotku učencev, ki so se opredelili za Italijane
(0,3 %) ter Madžare (0,2 %).

Tabela 16: Država rojstva (8. razred):

učenca matere ali skrbnice očeta ali skrbnika

% SE % SE % SE

Slovenija 97,7 0,26 86,5 1 84,8 1,04

Druga republika bivše 1,1 0,18 10,9 0,93 12,5 0,96
države Jugoslavije

Drugo 1,2 0,21 2,5 0,32 2,7 0,34

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

V Sloveniji se je rodilo kar 97,7 % učencev, vključenih v raziskavo iz 8. razreda. Prav
tako se je v Sloveniji rodilo 86,5 % mater ali skrbnic ter 84,8 % očetov ali skrbnikov učen-
cev, ki so bili vključeni v raziskavo. Približno 11 % mater ali skrbnic učencev, vključenih v

44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49