Page 43 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 43
% jezike (materinščino ali tuje jezike), le 6 % pa je poleg predmetov navedenih v prejšnji
tabeli poučevalo tudi matematiko.

Tabela 13: Približen odstotek ur poučevanja v osmem razredu

% SE

Manj kot 20 % 36,4 1,09
20–39 % 48,8 1,01

40–59 % 10,9 0,63
60–79 % 1,8 0,26

80 % ali več 2,2 0,39

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Večina izbranih učiteljev (48,8 %) je v šolskem letu 2009 poučevala 8. razred od 20 do
39 % vseh svojih šolskih ur, kar 36,4 % vseh izbranih učiteljev pa je v 8. razredu poučeva-
lo manj kot 20 % vseh svojih učnih ur. Le 2,2 % izbranih učiteljev je v 8. razredu poučeva-
lo več kot 80 % vseh svojih učnih ur.

Opis vzorca učencev 8. razreda v Sloveniji

V nadaljevanju so predstavljeni podatki iz Vprašalnika za učence, na katerega so odgovar-
jali vzorčeni učenci v Sloveniji, ki se šolajo na vzorčenih šolah. Vsak učenec je odgovarjal
na vprašanja o sebi, svoji družini, svojem šolanju, svojih stališčih ipd.

V raziskavo so bili vključeni učenci 8. razreda, njihova povprečna starost pa je bila sko-
raj 14 let (13,7 let). Kot smo že omenili, so bili poleg teh učencev vzorčeni tudi učenci 9. ra-
zreda, njihova povprečna starost pa je bila skoraj 15 let (14,7 let).

Tabela 14: Spol učencev, vključenih v raziskavo v 8. razredu

% SE

Dekleta 49,6 0,82

Fantje 50,4 0,82

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

V 8. razredu je bilo v raziskavo vključenih 49,6 % deklet in 50,4 % fantov. Podobno
razmerje je med dekleti in fanti je bilo tudi med vzorčenimi učenci v 9. razredu (v slede-
čem podpoglavju).

43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48