Page 47 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 47
plošnem imajo starši, ki niso priseljenci, višjo izobrazbo kot starši, ki so priseljenci, kar
kaže na to, da so lahko učenci z imigrantskim ozadjem dvakrat marginalizirani – kot pri-
seljenci oziroma potomci priseljencev ter kot otroci staršev z nizko izobrazbo. Slika je po-
dobna za učence v 9. razredu (v sledečem podpoglavju).

Tabela 21: Pričakovana stopnja izobrazbe učencev oz. učenk (8. razred)

% SE

Univerzitetna diploma 40,5 1,29

Višja strokovna šola (ali pa mojstrski, poslovodski ali delovodski izpit) 29,6 0,90

Srednja šola 26,6 0,90

Osnovna šola 2,9 0,32

Mislim, da ne bom končal/-a osnovne šole 0,4 0,11

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Večina vprašanih učencev (40,5 %) v 8. razredu pričakuje, da bo dosegla univerzitetno
diplomo, 29,6 % pričakuje, da bo dokončalo višjo strokovno šolo, 26,6 % učencev pa pri-
čakuje, da bo dokončalo srednjo šolo. Zelo majhen odstotek učencev pričakuje, da bo do-
končalo le osnovno šolo (2,9 % učencev) oziroma osnovne šole ne bo dokončalo (0,4 %).
Pri odgovorih učencev, vključenih v vzorec za 9. razred, ni opaziti večjih razlik od odgovo-
rov učencev v vzorcu za 8. razred (v sledečem podpoglavju).

Tabela 22: Število knjig doma (8. razred)

% SE

0–10 knjig 6,6 0,55

11–25 knjig 16,7 0,85

16–100 knjig 39,7 1,16

101–200 knjig 18,9 0,78

201–500 knjig 10,9 0,78

Več kot 500 knjig 7,3 0,72

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Večina učencev (39,7 %) ima doma od 16 do 100 knjig, skoraj 18,9 % učencev ima doma
od 101 do 200 knjig, 16,7 % učencev ima doma od 11 do 25 knjig in le 7,3 % učencev ima

47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52