Page 40 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 40
5 učiteljev ter 3070 učencev 8. razreda in 3042 učencev 9. razreda. V nadaljevanju so
predstavljeni podatki za učence, ki so bili v raziskavo vključeni v 8. razredu.

Opis vzorca ravnateljev in značilnosti vključenih šol
v Sloveniji

V nadaljevanju so predstavljene značilnosti slovenskih šol, ki so bile vključene v Medna-
rodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Vsak ravnatelj vzorčene
šole je prejel Vprašalnik za šole, ki je vseboval vprašanja o velikosti šole, velikosti lokalne
skupnosti, v kateri se nahaja šola, o številu učiteljev, ki poučujejo na šoli ipd.

Tabela 8: Velikost lokalne skupnosti, v kateri je šola

% SE

Vas, vasica oziroma ruralno območje (manj kot 3.000 prebivalcev) 47,4 3,28

Majhno mesto (3.000–15.000 prebivalcev) 26,8 3,32

Mesto (15.000–100.000 prebivalcev) 11,5 2,35

Veliko mesto (100.000–1.000.000 prebivalcev) 14,3 2,91

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Skoraj polovica vzorčenih šol se nahaja v manjših lokalnih skupnostih, kot so vasi, va-
sice oziroma ruralna območja z manj kot 3.000 prebivalci. Približno 27 % izbranih šol se
nahaja v majhnem mestu (od 3.000 do 15.000 prebivalcev), malo več kot 14 % šol se naha-
ja v velikem mestu velikosti od 100.000 do 1.000.000 prebivalcev, najmanj šol (malo manj
kot 12 %) pa se nahaja v mestu velikosti od 15.000 do 100.000 prebivalcev.

Glede na odgovore ravnateljev je bilo v povprečju na vzorčenih šolah v letu 2009 vpisa-
nih približno 475 učencev, od tega 261 učencev in 214 učenk. Ravnatelji so odgovarjali, da
je 8. razred v povprečju na teh šolah obiskovalo približno 37 učencev in 28 učenk. V pov-
prečju je 8. razrede poučevalo približno 19 učiteljev, povprečno skupno število vseh učite-
ljev, ki so v šolskem letu 2009 poučevali na izbranih šolah, pa je bilo 47.

Na Vprašalnik za šole je odgovarjalo 29 % ravnateljev in 71 % ravnateljic. V povprečju
so imeli vsi vključeni ravnatelji in ravnateljice približno 11 let izkušenj z ravnateljevanjem
na splošno ter 10 let izkušenj z ravnateljevanjem na vključeni šoli. Nihče od ravnateljev
oziroma ravnateljic, ki so odgovarjali na vprašanja, ni bil mlajši od 30 let. Večina (skoraj
polovica) vprašanih ravnateljev je bila stara od 40 do 49 let, skoraj 40 % ravnateljev oziro-

40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45