Page 35 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 35
ašalnik za učence je meril zaznave, namere o ravnanjih in ravnanje učencev. Vključe-
val je tudi niz vprašanj o demografskem kontekstu učencev. Zvezek je bil razdeljen na 33
sklopov vprašanj, učenci pa so imeli na voljo 40 minut za reševanje. Vprašalnik za učen-
ce je vključeval vsebine, pri katerih so učenci morali ovrednotiti trditve (od »zelo se stri-
njam« do »nikakor se ne strinjam«), označiti pogostost (od »velikokrat« do »nikoli«)
ali oceniti raven zanimanja, zaupanja ali pomembnosti (od »zelo se zanimam« do »sploh
se ne zanimam«). Vprašalnik je vključeval tudi vprašanja, kjer je treba označiti več odgo-
vorov (na primer tam, kjer so morali označiti tri vidike problema, ki so ga imeli za najbolj
perečega), in vprašanja, kjer so morali označiti kategorijo (npr. spol, stopnjo izobrazbe).

Tabela 6: Vsebina vprašalnikov in (predvideni) čas reševanja

Vprašalniki za učence
Ocena državljanske vednosti (45 minut)

4 vsebinska področja: družba in njeni sistemi; državljanska načela; državljanska participacija; državljanska identiteta.
2 procesa: vednost; sklepanje in analiziranje.
Vprašalnik za učence (40 minut)
Demografija (npr. spol, družina, migrantski status)
Domače okolje (npr. izobrazba staršev, knjige doma)
Zanimanje staršev za družbene in politične probleme
Pogled na participacijo v razredu
Participacija pri aktivnostih, povezanih z državljansko vzgojo, v času pouka in izven njega
Zanimanje za politiko
Pogledi na pravice spola, naroda in priseljencev
Namera glasovanja na volitvah in namera pridružitve politični stranki
Zaupanje v državne inštitucije
EU Regionalni modul (25 minut) – 24 držav
Prvi del: znanje o Evropski uniji
Drugi del: odnos do Evrope (ne specifično EU) npr.:
Občutek pripadnosti Evropi
Odnos do evra
Odnos do učenja evropskih jezikov
Prepričanja o vodenju EU in razširitvi EU

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40