Page 37 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 37
ouk drugih obveznih in izbirnih predmetov, vendar ta del pouka državljanske vzgoje ni
bil deležen izrazitejšega premisleka znotraj pristojnih predmetnih skupin.

Sodelujoče države, vzorčenje, starost udeležencev in raven
odzivov

Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (International Civic and Ci-
tizenship Education Study – ICCS) oziroma zajem podatkov je v Sloveniji potekal marca
in aprila 2009. Glede na globalno razporejenost sodelujočih držav zajem podatkov ni po-
tekal istočasno: države južne poloble so raziskavo izvedle jeseni 2008, države severne polo-
ble pa spomladi 2009.

Tabela 7: Sodelujoče države v raziskavi ICCS 2009

Avstrija Grčija Norveška

Belgija (Flamska) Gvatemala Nova Zelandija

Bolgarija Hong Kong (LRK) Norveška

Čile Indonezija Paragvaj

Tajvan Irska Poljska

Kolumbija Italija Rusija

Ciper Republika Koreja Republika Slovaška

Republika Češka Latvija Slovenija

Danska Lihtenštajn Španija

Dominikanska republika Litva Švedska

Anglija Luksemburg Švica

Estonija Malta Tajska

Finska Mehika

Vzorčenje šol v raziskavi ICCS je bilo dvostopenjsko, kar pomeni, da se je najprej vzor-
čilo šole, nato pa še po en razred na vsaki od vzorčenih šol. Standardi vzorčenja raziska-
ve ICCS so zahtevali, da v vsaki državi pri raziskavi sodeluje minimalno 150 šol, na kate-
rih je bilo v raziskavo izbranih 15 učiteljev in 1 razred učencev v 8. letu obveznega šolanja.
Da bi bili zbrani podatki reprezentativni, je moralo pripravljenost za sodelovanje v razi-
skavi izkazati in v njej sodelovati vsaj 85 % izbranih šol in vsaj 85 % učencev na šolah, ki
so pristale na sodelovanje. Vsak nacionalni vzorec je bil zasnovan tako, da je zajel mini-
malno 3.000 učencev.

37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42