Page 36 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 36
rašalniki za učitelje in šole
Vprašalnik za učitelje (30 minut) Učitelji ciljnih razredov

Demografija (npr. spol, starost, leta izkušenj)
Šolska in razredna klima
Pogled na vsebino učnega načrta za državljansko vzgojo
Izbirni del vprašalnika za učitelje – 10 minut (le za učitelje državljanske vzgoje)
Zaupanje v poučevanje tem, povezanih z državljansko vzgojo
Aktivnosti, povezane z državljanstvom v času pouka in izven njega
Katera izboljšanja je potrebno vpeljati pri poučevanju in učenju državljanske vzgoje
Vprašalnik za šole (30 minut) ravnatelji sodelujočih šol
Menedžment, sredstva in demografija
Lastnosti, značilnosti in sredstva v lokalni skupnosti
Poučevanje in učenje državljanske vzgoje
Vprašalnik o nacionalnem kontekstu v posamezni državi
Struktura izobraževalnega sistema
Državljanska vzgoja v učnem načrtu
Nedavni razvoj državljanske vzgoje

Raziskava je vključevala tudi 3 regionalne vprašalnike. V Sloveniji so učenci reševali
evropski vprašalnik. Ta je obsegal kognitivni del, ki je obsegal 12 sklopov vprašanj, in del,
ki se je nanašal na stališča, afektivno-dejavnostno področje z 83 vprašanji; za oba dela sku-
paj so imeli učenci na voljo 29 minut časa.

V raziskavo je spadal tudi vprašalnik za učitelje, ki so ga izpolnjevali učitelji v raziskavi
sodelujočega razreda, in vprašalnik za šole, ki so ga izpolnjevali ravnatelji sodelujočih šol.
Del raziskave je bil tudi vprašalnik o nacionalnem kontekstu državljanske vzgoje, ki so ga
izpolnjevali nacionalni koordinatorji raziskave.

Kontekst raziskave v Sloveniji

Predmet, ki se nanaša neposredno na državljansko vzgojo, se je v Sloveniji imenoval
»­ državljanska vzgoja in etika« (še prej pa »etika in družba«), vendar se je preimenoval in
se v času raziskave imenoval državljanska in domovinska vzgoja ter etika.5 Sprememba ime-
na in dvakratna sprememba učnih načrtov v obdobju zadnjih petih let pričajo o živem inte-
resu za tematiko državljanske vzgoje v šolskem prostoru. Vendar je kljub interesu, ki ga ka-
žejo preimenovanja, predmetu namenjeno malo ur, le 1 ura tedensko v sedmem in osmem
razredu osnovne šole. Res pa je, da so vsebine s področja državljanske vzgoje vključene tudi

5 Od 1. septembra 2013 dalje se predmet imenuje »domovinska in državljanska kultura ter etika« (http://www.zrss.
si/?rub=4528).

36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41