Page 33 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 33
ela 4: Odnosi med konteksti, procesi in izidi

Konteksti/antecedensi Procesi Izid
Širša skupnost Širša skupnost
Izobraževalni sistem Izobraževalni postopki
Zgodovina in kultura Politični dogodki

Šola/Razred Šola/razred Indikatorji, povezani z družbo in nje-
Lastnosti Poučevanje nimi sistemi, državljansko participa-
Zgradba Vladanje cijo in državljansko identiteto
Pripomočki
Socializacija in učenje učenca
Lastnosti učenca Domače okolje
Domače okolje Komunikacija
Družinsko ozadje Aktivnosti
Družbena skupina

Naslednja tabela kaže razporeditev kognitivnih in afektivno-delovanjskih področji v
okviru 80 nalog kognitivnega dela preizkusa in vprašalnika za učence. Vprašanja kogni-
tivnega dela so razporejena glede na vsebino in kognitivna področja. Postavke vprašalnika
pa so razporejene glede na vsebino in afektivno-dejavnostno področje. Dobre tri četrtine
kognitivnih postavk (75 %) je bilo razporejenih kot »sklepanje in analiziranje«, kar priča
o posebnem poudarku na procesih sklepanja v raziskavi. Iz razporeditve je razviden tudi
močan poudarek na odnosu do državljanske participacije. Dodamo naj še, da je bilo v ko-
gnitivni del vključenih tudi 19 neobjavljenih vprašanj iz raziskave iz leta 1999, kar je omo-
gočalo longitudinalno spremljanje znanja na področju državljanske vzgoja pri tistih drža-
vah, ki so sodelovale v obeh raziskavah.

Tabela 5: Obseg vsebinskega in afektivno-dejavnostnega področja

Vsebinsko področje

Družba in Državljanska Državljanska Državljanska Skupno
njeni sistemi načela participacija identiteta
19
Kognitivno 15 3 1 0 61
področje 80
Vednost 17 22 17 5
Sklepanje
in analiziranje 32 25 18 5
Skupno

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38