Page 138 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 138
jev ni opaznejših razlik. Prav tako kot učitelji tudi ravnatelji menijo, da so pomembni
tisti cilji, ki so povezani z razvojem in spodbujanjem znanja o državljanstvu (pravice in od-
govornosti državljanov, znanje o družbenih, političnih in civilnodružbenih inštitucijah).
V vprašalniku za učitelje so bila tudi vprašanja, na katere so odgovarjali le učitelji, ki
poučujejo v razredu, ki je bil izbran za sodelovanje v raziskavi ICCS 2009. Eno izmed ta-
kih vprašanj se je nanašalo na njihovo gotovost ter pripravljenost oz. usposobljenost za po-
učevanje posameznih vsebin oz. tem pri pouku državljanske vzgoje.
Tabela 70: Odgovori slovenskih učiteljev na vprašanje, kako gotovi so pri poučevanju spodaj
naštetih tem
Zelo gotov/-a Precej gotov/- Ne preveč Sploh nisem
-a gotov/-a gotov/-a
Človekove pravice 30 62 8 0
Različne kulturne in etnične skupine 21 61 17 1
Glasovanje in volitve 25 50 23 2
Ekonomija in poslovanje 5 26 58 11
Pravice in odgovornosti na delovnem mestu 22 59 18 1
Globalna skupnost in mednarodne organizacije 14 48 34 4
Okolje 33 57 9 1
Emigracija in imigracija 22 44 31 3
Enake možnosti za moške in ženske 37 55 7 1
Pravice in dolžnosti državljanov 40 53 7 0
Ustava in politični sistem 25 46 26 3
Medijska komunikacija 26 54 19 1
Prostovoljstvo 20 54 24 2
Pravne ustanove in sodišča 6 33 52 9
Evropska unija 19 50 28 3
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
Kakor je razvidno iz zgornje tabele, so slovenski učitelji zelo ali precej gotovi pri po-
učevanju tem, ki so povezane s pravicami in dolžnostmi državljanov (93 %), s človekovi-
mi pravicami (92 %), z enakimi možnostmi za moške in ženske (92 %) ter okoljem (90 %).
138
tisti cilji, ki so povezani z razvojem in spodbujanjem znanja o državljanstvu (pravice in od-
govornosti državljanov, znanje o družbenih, političnih in civilnodružbenih inštitucijah).
V vprašalniku za učitelje so bila tudi vprašanja, na katere so odgovarjali le učitelji, ki
poučujejo v razredu, ki je bil izbran za sodelovanje v raziskavi ICCS 2009. Eno izmed ta-
kih vprašanj se je nanašalo na njihovo gotovost ter pripravljenost oz. usposobljenost za po-
učevanje posameznih vsebin oz. tem pri pouku državljanske vzgoje.
Tabela 70: Odgovori slovenskih učiteljev na vprašanje, kako gotovi so pri poučevanju spodaj
naštetih tem
Zelo gotov/-a Precej gotov/- Ne preveč Sploh nisem
-a gotov/-a gotov/-a
Človekove pravice 30 62 8 0
Različne kulturne in etnične skupine 21 61 17 1
Glasovanje in volitve 25 50 23 2
Ekonomija in poslovanje 5 26 58 11
Pravice in odgovornosti na delovnem mestu 22 59 18 1
Globalna skupnost in mednarodne organizacije 14 48 34 4
Okolje 33 57 9 1
Emigracija in imigracija 22 44 31 3
Enake možnosti za moške in ženske 37 55 7 1
Pravice in dolžnosti državljanov 40 53 7 0
Ustava in politični sistem 25 46 26 3
Medijska komunikacija 26 54 19 1
Prostovoljstvo 20 54 24 2
Pravne ustanove in sodišča 6 33 52 9
Evropska unija 19 50 28 3
Vir: Baza podatkov ICCS 2009.
Kakor je razvidno iz zgornje tabele, so slovenski učitelji zelo ali precej gotovi pri po-
učevanju tem, ki so povezane s pravicami in dolžnostmi državljanov (93 %), s človekovi-
mi pravicami (92 %), z enakimi možnostmi za moške in ženske (92 %) ter okoljem (90 %).
138