Page 134 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 134
dlagajo razpravo o tekočem političnem dogajanju (24 %). V primerjavi z raziskavo v
letu 1999 je to pomemben napredek, ki kaže na spremenjeno zaznavanje razredne klime.
Takrat je le 64 % učencev izjavilo, da jih učitelji včasih ali pogosto spodbujajo, naj izraža-
jo svoja stališča.

Spodnja slika prikazuje nacionalna povprečja za percepcije učencev glede odprtosti
v razrednih diskusijah nasploh in glede na spol. V povprečju so učenci odgovarjali, da se
zgoraj naštete dejavnosti v razredu zgodijo vsaj včasih. Odstotek učencev, ki v razredu opa-
žajo zgoraj naštete aktivnosti, se giblje med 11 % (za »učenci med poukom predlagajo raz-
pravo o tekočem političnem dogajanju«) ter 52 % (za » učitelji spodbujajo učence, naj iz-
ražajo svoja mnenja«).

Med spoloma je bila opazna precejšnja razlika pri zaznavi razredne klime. V vseh dr-
žavah, ki so sodelovale v raziskavi ICCS, dekleta razredno klimo zaznavajo kot bolj odpr-
to za diskusijo kot fantje. V povprečju je razlika med spoloma znašala 3 točke. Slovenija
pri razlikah med spoloma pri zaznavi razredne klime ne odstopa od mednarodnega pov-
prečja, razlika med fanti in dekleti v Sloveniji pa je 4 odstotne točke v prid dekletom. Prav
tako od povprečja ne odstopajo Kitajski Tajpej, Kolumbija, Estonija, Latvija, Litva, Mehi-
ka in Slovaška (glej Tabelo 76).

Implementacija in cilji državljanske vzgoje in
izobraževanja na šoli

Tabela 67: Odgovori slovenskih ravnateljev na vprašanje, kako se poučuje državljanska vzgoja
na šoli v osmem razredu

Kot poseben predmet jo poučujejo učitelji državljanske vzgoje in etike. Da Ne
Poučujejo jo učitelji predmetov, ki so povezani s humanističnimi in družboslovnimi 72 28
vedami (kot so zgodovina, zemljepis itd.).
Vključena je v vse šolske predmete. 70 30
Je obšolska dejavnost.
Velja za rezultat učenčeve celotne šolske izkušnje. 53 47
Ne velja za del šolskega kurikula. 2 98
49 50
Vir: Baza podatkov ICCS 2009. 10 90

134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139