Page 143 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 143
irati skupino učencev, ki bi na šoli dosegla določene spremembe. Razlike med spoloma
pri državljanski samoučinkovitosti so tako v Sloveniji kot tudi v večini ostalih sodelujo-
čih držav zelo majhne.

V večini držav in tudi v Sloveniji se je povezava med zanimanjem za politična in druž-
bena vprašanja, zaznavo učencev o njihovi možnosti lastnega političnega vplivanja in dr-
žavljansko samoučinkovitostjo ter med znanjem o državljanstvu izkazala za pozitivno.
Presenetljivo pa je bila v nekaj državah ta povezava negativna. Učenci iz teh držav so v
povprečju pokazali nizko znanje in visoko stopnjo zanimanja, visoko pa so ocenjevali tudi
svojo interne politično učinkovitost in državljansko samoučinkovitost.

Učenci se s svojimi prijatelji ne pogovarjajo pogosto o političnih in družbenih vpraša-
njih, kljub temu pa se o teh vprašanjih večina učencev pozanima preko medijev. Le malo
v raziskavo vključenih učencev sodeluje pri različnih državljanskih aktivnostih v širši sku-
pnosti, v okviru šole pa so precej dejavni. Večina učencev je že volila na šolskih ali razre-
dnih volitvah, poleg tega pa se učenci tudi strinjajo s trditvijo, da je sodelovanje učencev
na šoli in pri šolskih dejavnostih pomembno.

143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148