Page 138 - Rošker S., Jana. Kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno. Tradicionalne kitajske teorije države. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2014. Digitalna knjižnica, Dissertationes 27
P. 138
jana s. rošker ■ kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno
njene »politike odprtih vrat« nadvse uporabna tako za kitajsko notranjo, kot tudi za
njeno zunanjo politiko. (Zheng in Tok 2007, 2)3
Četudi je bil koncept harmonične družbe kasneje, v poročilih 17.
Kongresa Komunistične stranke Kitajske nekoliko zasenčen, kajti v no
vih amandmajih k ustavi stranke se je kot osrednji cilj pogosteje pojavljal
zgoraj omenjeni slogan »znanstvenega razvoja« (kexue fazhan 科學發
展), predstavlja »izgradnja harmonične družbe« (hexie shehui jianshe
和諧社會建設) še danes eno pomembnih načel celinske vlade. Upora
bljen je bil celo v novi reformi kitajske zakonodaje; povezava med har
monijo in zakonodajo je namreč pogosto izpostavljena tudi v kitajskih
akademskih člankih, ki obravnavajo implikacije načrtovane harmonič
ne družbe:
以儒家文化为主导的中国古代社会,在建立法律制度和司法
体系时,凸显儒家中庸之道所追求的«礼之用、和为贵、先王
之道斯为美«的思想理念。«和为贵«既是古代中华文化的核
心,也是中国古代法制观的终极价值取向。当代,我们重新
提出了«创建和谐社会«的构想,并赋予了«和谐«二字新的内
涵… 然而,现代和谐社会的基础是法治,其内涵包括法律、
民智、公平、正义。和谐社会所倡导的是人类生活的安定有
序、诚信友爱、协调发展,所追求的是人与自然互相融合,健
康持续的发展。因此,一个和谐的现代社会必定首先是一个
法治社会.
Antična kitajska družba, v kateri je prevladovala konfucijanska kultura, je v času
izgradnje zakonodajnega in pravnega sistema izpostavila idejne koncepte »uporabe
obrednosti, spoštovanja harmonije in upoštevanja metod starodavnih vladarjev«, za
katere se je zavzemalo konfucijanstvo v svoji metodi »Poti sredine«. »Spoštovanje har
monije« predstavlja jedro antične kitajske kulture in hkrati osnovno vrednostno ten
denco, na kateri sloni antični kitajski koncept pravnega sistema. Dandanes smo ponov
no izpostavili idejni konstrukt »izgradnje harmonične družbe« in pri tem poudarili
njeno vsebino, ki je osnovana na besedi »harmonija« … Temelj modernih družb je to
rej pravo, katerega vsebina so zakoni, zdravi razum, enakovrednost in pravičnost. To,
kar je poudarjeno v harmonični družbi, je red in mir, iskrenost, prijateljstvo in ljube
zen ter usklajeni razvoj. To, za kar se zavzema, je združitev ter enovitost človeka in
3 Izvirnik: The need for a policy rethink spurred Hu’s »harmonious society/world« idea. China now
needs to adjust its attitude: a more proactive role is now necessary if the country is to shape its own
destiny, both internally and externally. »Scientific development« (kexue fazhanguan) and »harmo-
nious society« serve to provide Hu’s domestic audience with new developmental objectives; »har-
monious world« sends the signal that China is now moving into a new stage of development. This
new mentality and approach – China finally »going out« – is applicable to both China’s domestic
and foreign policies, three decades into its »open door« policy.
njene »politike odprtih vrat« nadvse uporabna tako za kitajsko notranjo, kot tudi za
njeno zunanjo politiko. (Zheng in Tok 2007, 2)3
Četudi je bil koncept harmonične družbe kasneje, v poročilih 17.
Kongresa Komunistične stranke Kitajske nekoliko zasenčen, kajti v no
vih amandmajih k ustavi stranke se je kot osrednji cilj pogosteje pojavljal
zgoraj omenjeni slogan »znanstvenega razvoja« (kexue fazhan 科學發
展), predstavlja »izgradnja harmonične družbe« (hexie shehui jianshe
和諧社會建設) še danes eno pomembnih načel celinske vlade. Upora
bljen je bil celo v novi reformi kitajske zakonodaje; povezava med har
monijo in zakonodajo je namreč pogosto izpostavljena tudi v kitajskih
akademskih člankih, ki obravnavajo implikacije načrtovane harmonič
ne družbe:
以儒家文化为主导的中国古代社会,在建立法律制度和司法
体系时,凸显儒家中庸之道所追求的«礼之用、和为贵、先王
之道斯为美«的思想理念。«和为贵«既是古代中华文化的核
心,也是中国古代法制观的终极价值取向。当代,我们重新
提出了«创建和谐社会«的构想,并赋予了«和谐«二字新的内
涵… 然而,现代和谐社会的基础是法治,其内涵包括法律、
民智、公平、正义。和谐社会所倡导的是人类生活的安定有
序、诚信友爱、协调发展,所追求的是人与自然互相融合,健
康持续的发展。因此,一个和谐的现代社会必定首先是一个
法治社会.
Antična kitajska družba, v kateri je prevladovala konfucijanska kultura, je v času
izgradnje zakonodajnega in pravnega sistema izpostavila idejne koncepte »uporabe
obrednosti, spoštovanja harmonije in upoštevanja metod starodavnih vladarjev«, za
katere se je zavzemalo konfucijanstvo v svoji metodi »Poti sredine«. »Spoštovanje har
monije« predstavlja jedro antične kitajske kulture in hkrati osnovno vrednostno ten
denco, na kateri sloni antični kitajski koncept pravnega sistema. Dandanes smo ponov
no izpostavili idejni konstrukt »izgradnje harmonične družbe« in pri tem poudarili
njeno vsebino, ki je osnovana na besedi »harmonija« … Temelj modernih družb je to
rej pravo, katerega vsebina so zakoni, zdravi razum, enakovrednost in pravičnost. To,
kar je poudarjeno v harmonični družbi, je red in mir, iskrenost, prijateljstvo in ljube
zen ter usklajeni razvoj. To, za kar se zavzema, je združitev ter enovitost človeka in
3 Izvirnik: The need for a policy rethink spurred Hu’s »harmonious society/world« idea. China now
needs to adjust its attitude: a more proactive role is now necessary if the country is to shape its own
destiny, both internally and externally. »Scientific development« (kexue fazhanguan) and »harmo-
nious society« serve to provide Hu’s domestic audience with new developmental objectives; »har-
monious world« sends the signal that China is now moving into a new stage of development. This
new mentality and approach – China finally »going out« – is applicable to both China’s domestic
and foreign policies, three decades into its »open door« policy.