Page 23 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 23
Lestvica bralne pismenosti

Zasnova testa PISA omogoča konstrukcijo enotne lestvice bralnih dosežkov, kjer sta
upoštevana tako težavnost naloge kot dijakove spretnosti in znanje. Vsako vprašanje zno-
traj testa se uvršča na točno določeno točko na lestvici, ki označuje njegovo težavnost, obe-
nem pa je s točno določenim mestom na lestvici povezan tudi uspeh dijaka, ki ga pri tem
vprašanju glede na njegovo uspešnost pri ostalih vprašanjih predvidevamo.

Slika 2: Lestvica bralnih dosežkov
Zahtevnost naloge se tako določa na podlagi odstotka dijakov, ki so nalogo pravilno
rešili, dijakova uspešnost pri določenem vprašanju pa se določi na podlagi odstotka vpra-

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28