Page 21 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 21
em podatkov in poročanje o rezultatih
v raziskavi PISA 2012

Bralno pismenost smo znotraj raziskave tipa »papir in svinčnik« tudi tokrat preverja-
li s pomočjo delovnih zvezkov, ozadje dijakovih dosežkov pa s spremljajočimi vprašalniki.

Raziskava tipa »papir in svinčnik« je na šolah potekala 3 ure in 20 minut in sicer po
sledečem urniku:

Tabela 1: Časovni potek raziskave PISA 2012 na šolah

Dejavnost Čas
Razdelitev gradiva in branje splošnih navodil 10-15 minut (približno)

Reševanje delovnega zvezka 1 ura (točno)
Kratek odmor 5 minut (največ)
Reševanje delovnega zvezka 1 ura (točno)
Kratek vprašalnik na koncu delovnega zvezka 5 minut (največ)
Odmor 15 minut
Vprašalnik za dijakinje in dijake 35 minut (približno)
Zbiranje gradiva ob koncu izvedbe 3-5 minut (približno)
Skupaj 3 ure in 20 minut (približno)

Delovni zvezki so vključevali različne tipe nalog oziroma vprašanj. Nekatera so od
učencev zahtevala, da izberejo oziroma napišejo kratek odgovor, ki ga lahko neposredno
primerjamo z edinim pravilnim odgovorom. Sem sodijo vprašanja izbirnega tipa ali vpra-
šanja zaprtega tipa. Ta vprašanja imajo ali pravilen ali nepravilen odgovor in pogosto me-

21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26