Page 203 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 203
Naslov tretjega poglavja je Motivacija v izobraževanju odraslih. V njem avtorji Mar-
ko Radovan, Sabina Jelenc Krašovec in Sonja Kump predstavljajo vlogo osebnega izobra-
ževalnega načrta (OIN) pri povečevanju uspešnosti odraslih v poklicnem in strokovnem
izobraževanju v Sloveniji. Z anketnimi vprašalniki in kvalitativnimi intervjuji so avtorji
analizirali mnenja organizatorjev in vodij izbranih institucij, ki izvajajo izredno poklicno
in strokovno izobraževanje odraslih ter odraslih udeležencev izobraževanja v teh progra-
mih. Zanimala jih je priprava in uresničevanje OIN, kdo sodeluje v tem procesu, kakšna
je vloga OIN v procesu izobraževanja in s kakšnimi ovirami se v izobraževalnih organi-
zacijah pri tem srečujejo. Avtorji so ugotavljali tudi stališča odraslih udeležencev poklic-
nega in strokovnega izobraževanja glede priprave OIN in njegovega izvajanja; zanimali
so jih njihovo doživljanje tega instrumenta kot motivacijskega dejavnika in kot dejavni-
ka zmanjševanja ovir, ki jih doživljajo v procesu izobraževanja. Ugotovili so, da se pri pri-
pravi OIN pojavlja veliko težav, tako na strani organizatorjev in izvajalcev izobraževanja
kot tudi na strani udeležencev izobraževanja. Vzroki za to so zlasti pomanjkanje kadra, ki
bi poskrbel za ustrezno pripravo in izvedbo OIN, pomanjkanje časa za pripravo OIN in
drugih strukturnih možnosti, ki preprečujejo ustrezno načrtovanje izobraževalnega pro-
cesa v skladu z OIN. Tudi udeleženci večinoma ugotavljajo, da OIN v obliki, v kakršni se
uporablja danes, večinama ni motivacijsko sredstvo in spodbuda za uspešnejše izobraže-
vanje in učenje.

203
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208