Page 77 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 77
liberalna epistemologija 77  
– od nemožnosti vedeti
do človeškega kapitala
Neoliberal Epistemology
– From the Impossibility of Knowing
to Human Capital

Primož Krašovec

Povzetek

Današnje razprave o šolski politiki so večinoma sestavljene iz nekritičnega prekla-
danja domnevno politično nevtralnih in zgolj tehnično-praktičnih pojmov, kot so
vseživljenjsko učenje, učenje učenja ali reševanje problemov, ter potekajo na podla-
gi ravno tako nekritičnega sprejemanja družbeno-ekonomskih teorij družbe znanja,
ki naj bi predstavljala objektivni okvir šolskih reform. Namen prispevka je očrtati
zgodovino teh pojmov in podati kritiko teorij družbe znanje skozi analizo implici-
tnih političnih stališč, ki jih vsebujejo. V ta namen obravnavamo zgodnjo neolibe-
ralno epistemologijo (Hayek in Polanyji) ter njen prehod v teorije človeškega kapita-
la (Drucker in Machlup).
Ključne besede: znanje, neoliberalizem, epistemologija, človeški kapital, družba zna-
nja

Abstract

Today’s discussions about the education policies consist mostly of uncritical shuf-
fling of allegedly neutral and merely technical or practical notions such as life-long
learning, learning to learn or problem-solving and are based on similarly uncritical
acceptance of socio-economic theories of the knowledge society, which is supposed
to present an objective framework of education reforms. The aim of this contribu-
tion is to sketch the history of mentioned notions and to present a critique of the-
ories of the knowledge society through an analysis of its tacit political content. For
this purpose we discuss the early neoliberal epistemology (Hayek and Polanyji) as
well as its transition towards the theories of the human capital (Drucker and Ma-
chlup).
Key words: knowledge, neoliberalism, epistemology, human capital, knowledge so-
ciety
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82