Page 388 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 388
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
na placu, na vse pilde inu malike te grozne, merske, preklete pregrehe za
tergeh golufya, volo, kir ie Bug ostru prepovedal pilde moliti, čestiti inu dela-
627. 2 Mz 20, 4–5; v hyšah, do- ti. Exod. 20. Deut. 5. Esai. 44.627 Ty eni pag pravio, de ty aydo-
5 Mz 5, 8–9; ma inu v tover- vski žolnery, ta rymska voiska, kir so bili tu Ieruzalem oblegali,
Iz 44, 9–19. se imenuio ta gnusna pregreha. Eni vučeniki pag pravio, de tu
nah vsa huduba,
628. Inu se spu- lotrya, curba-
mniti. ria inu nečistost
naprei gredo inu mersku pregrišene so te iudovske službe, nih obrezovane, offri
629. 1 Sam 25, 37. premagaio, taku inu prazniki, kateri so oni zubper Cristusev inu tih jogrov vuk
630. Lk 12, 16–20. ta Božya štrai- inu postavo dopernašali v tim templi inu v Ieruzalemu. Inu ka-
finga nei deleč.
631. Emendirani
del s pomenom dar le-te try izlage inu zastopnosti od tiga pusledniga caihna
najmanj pričako- inu znamina, de tu Ieruzalem bo rezdianu, se glihaio inu zdai
vali v izvirniku ni veimo, de vse tu, kar ie Cristus prerokoval od caihnov inu kon-
čane tih Iudov, ie popolnoma dopernessenu, na tu imamo mi
izpričan. gledati iou se sumniti,628 kadar se zdai take riči gode, koker so
se tedai pred iudovskim končanem inu zatrenem godile, de ta
sodni dan nei deleč. H timu se imamo perpraviti s to vero inu
vsem dianem, de bomo mogli pred to pusledno pravdo obstati,
zakai za teim sodnim dnem bomo hudiga oli dobriga uživali ve-
koma, koker smo v tim životu verovali inu služili Bogu.
Ta povudna čez 3 Cristus tudi raven tiga prerokovane, kakovi caihni se bo-
vuss sveit, ta do godili pred iudovskim zatrenem inu sodnim dnem, vuči inu
ogen čez Sodo- svetuie, koku se imaio ty kersčeniki v ti Iudovski deželi inu po
mitarie, ta nagla vsim sveitu vsag čas deržati. De ty kersčeniki, kir bodo pred ie-
ruzalemskim rezvalenu, imaio zdaici, koker bodo take caihne
smert čez Naba- inu riči vidili, bežati iz Ieruzalema. Inu ty kersčeniki, kir bo-
la, 1. Reg. 25,629 do potle pred sodnim dnem po vsim sveitu, se nemaio tim an-
inu čez tiga bo-
gatiga, Luc.
12,630 tu pogu-
blene čez te Iu-
de ie prišli tedai, ticrištom, falš vučenikom, kir poreko: »V Rymi, v Rakonati, v
kadar so ty lu- Ahu, v Gorici, zdai na tei, zdai na drugi gori, per tei oli dru-
die ner/mane se gi izpačeni maši oli v ti mo[n]stra[n]ciC ie Cristus, Divica Ma-
troštali./631
ria, ta oli uni svetnik, ta gnada inu odpusčane vseh grehov,« pu-
stiti pregovoriti inu zepelati, temuč de imaio do konca nih vero,
stan inu leben deržati po vuki nega evangelia inu čakati na nega
gospo-
388
na placu, na vse pilde inu malike te grozne, merske, preklete pregrehe za
tergeh golufya, volo, kir ie Bug ostru prepovedal pilde moliti, čestiti inu dela-
627. 2 Mz 20, 4–5; v hyšah, do- ti. Exod. 20. Deut. 5. Esai. 44.627 Ty eni pag pravio, de ty aydo-
5 Mz 5, 8–9; ma inu v tover- vski žolnery, ta rymska voiska, kir so bili tu Ieruzalem oblegali,
Iz 44, 9–19. se imenuio ta gnusna pregreha. Eni vučeniki pag pravio, de tu
nah vsa huduba,
628. Inu se spu- lotrya, curba-
mniti. ria inu nečistost
naprei gredo inu mersku pregrišene so te iudovske službe, nih obrezovane, offri
629. 1 Sam 25, 37. premagaio, taku inu prazniki, kateri so oni zubper Cristusev inu tih jogrov vuk
630. Lk 12, 16–20. ta Božya štrai- inu postavo dopernašali v tim templi inu v Ieruzalemu. Inu ka-
finga nei deleč.
631. Emendirani
del s pomenom dar le-te try izlage inu zastopnosti od tiga pusledniga caihna
najmanj pričako- inu znamina, de tu Ieruzalem bo rezdianu, se glihaio inu zdai
vali v izvirniku ni veimo, de vse tu, kar ie Cristus prerokoval od caihnov inu kon-
čane tih Iudov, ie popolnoma dopernessenu, na tu imamo mi
izpričan. gledati iou se sumniti,628 kadar se zdai take riči gode, koker so
se tedai pred iudovskim končanem inu zatrenem godile, de ta
sodni dan nei deleč. H timu se imamo perpraviti s to vero inu
vsem dianem, de bomo mogli pred to pusledno pravdo obstati,
zakai za teim sodnim dnem bomo hudiga oli dobriga uživali ve-
koma, koker smo v tim životu verovali inu služili Bogu.
Ta povudna čez 3 Cristus tudi raven tiga prerokovane, kakovi caihni se bo-
vuss sveit, ta do godili pred iudovskim zatrenem inu sodnim dnem, vuči inu
ogen čez Sodo- svetuie, koku se imaio ty kersčeniki v ti Iudovski deželi inu po
mitarie, ta nagla vsim sveitu vsag čas deržati. De ty kersčeniki, kir bodo pred ie-
ruzalemskim rezvalenu, imaio zdaici, koker bodo take caihne
smert čez Naba- inu riči vidili, bežati iz Ieruzalema. Inu ty kersčeniki, kir bo-
la, 1. Reg. 25,629 do potle pred sodnim dnem po vsim sveitu, se nemaio tim an-
inu čez tiga bo-
gatiga, Luc.
12,630 tu pogu-
blene čez te Iu-
de ie prišli tedai, ticrištom, falš vučenikom, kir poreko: »V Rymi, v Rakonati, v
kadar so ty lu- Ahu, v Gorici, zdai na tei, zdai na drugi gori, per tei oli dru-
die ner/mane se gi izpačeni maši oli v ti mo[n]stra[n]ciC ie Cristus, Divica Ma-
troštali./631
ria, ta oli uni svetnik, ta gnada inu odpusčane vseh grehov,« pu-
stiti pregovoriti inu zepelati, temuč de imaio do konca nih vero,
stan inu leben deržati po vuki nega evangelia inu čakati na nega
gospo-
388