Page 387 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 387
A ZNIŠK IH EVA NGELIOV.
za teim zatrene[m]C tih Iudov v tim kersčanstvi, koker se ie
pop[re]iC per tih Iudih, godilu inu še zdai se godi: povsod so falš
cristusi, tu ie anticrišti (anticrist se pravi sledni, kir Cristusu, ne-
ga časti, bessedi inu postavi ie zubp|er|),C falš vučeniki, ta per-
vi veliki anticrist, ta Mahomet ie ta vegši deil ludi od Cristu-
seve vere na to suio Hudičevo, falš vero obernil inu zepelal. Ta
drugi hynavski anticrist, ta papež ž nega cardinali, šcofi, fary,
men/i/hiE inu iezubidermi ie to pravo staro vero, vse prave Bož-
ye službe, molitve, zacramente, dobra della, almožne, poste, to
pokuro na druge riči, koker ie Cristus rekal inu postavil, p[re]-
obernilC inu izpačil. Vsa hudoba, lotrya, syla, krivina inu nezvei-
sčina gre nap[re]iC inu p[re]maga,C povsod po vsim sveitu ie pol-
nu kregov, voiske, čudnih bolezin, vse riči drage perhaieio, ty
ludie za Buga ne za nega bessedo ništer ne rodio, vseh žlaht lu-
štih p[re]bivaio,C so offertni, lako[m]ni,C polni nyda inu sou-
vraštva, nemilostivi, te boge zo vso sylo doli taro. Inu per taki
človeski inu Zludievi hudobi inu krivini ništer mane se pridi-
guie inu piše po vsim sveitu ta pravi, stari, čisti, risnični sveiti
eva[n]geli;C v tim se zastopnu daie na znane vse[m]C lude[m],C kai
Bug hoče od tiga človeka imeiti, de v nebu pride. Tu Bug ta-
ku zdai dopusti pridigovati tim dobrim serce[m]C inu bru[m]-
nimC lude[m]C k animu trošsu622 inu izveličanu inu tim hudim ne-
vernim k animu pryčovanu, de ne bodo imeili obeniga izguvora 622. Troštu.
na sodni dan.623 Od tih caihnov, kir se imaio goditi p[re]dC so-
dnim dnem, smo mi tudi na to druga624 nedelo tiga adventa go- 623. Rim 1, 20.
vurili inu od tih pred ieruzalemskim zatrenem na to desseto ne- 624. Drugo.
delo po S. Troyci.
2 Ta abominatio desolationis,625 ta gnusna, merska, prekle- Kadar v ti cerqvi 625. Gnusoba
ta pregreha tiga rezvalena inu zatrena, od katere Cristus v tim falš vuk inu tu opustošenja.
začetku današniga eva[n]geliaC inu Daniel, 9. cap.,626 govorita malikovane, na 626. Dan 9, 27.
rotavži myty,
inu prerokuieta, de glih p[re]dC teim obpusčene[m]C ieruzalem- syla inu kri-
skim ima stati v tim te[m]pli,C pravio ty eni vučeniki, so ta rym- vina,
ska ba[n]deraC inu ty aydovski maliki inu pildi, katere sta Tibe-
ri9 inu Caligula, ta rymska cessarie po syli, tim Iudo[m]C zubper
v ta tempel v Ieruzalemi bila postavila, zakai ty Iudi imenuie
387
za teim zatrene[m]C tih Iudov v tim kersčanstvi, koker se ie
pop[re]iC per tih Iudih, godilu inu še zdai se godi: povsod so falš
cristusi, tu ie anticrišti (anticrist se pravi sledni, kir Cristusu, ne-
ga časti, bessedi inu postavi ie zubp|er|),C falš vučeniki, ta per-
vi veliki anticrist, ta Mahomet ie ta vegši deil ludi od Cristu-
seve vere na to suio Hudičevo, falš vero obernil inu zepelal. Ta
drugi hynavski anticrist, ta papež ž nega cardinali, šcofi, fary,
men/i/hiE inu iezubidermi ie to pravo staro vero, vse prave Bož-
ye službe, molitve, zacramente, dobra della, almožne, poste, to
pokuro na druge riči, koker ie Cristus rekal inu postavil, p[re]-
obernilC inu izpačil. Vsa hudoba, lotrya, syla, krivina inu nezvei-
sčina gre nap[re]iC inu p[re]maga,C povsod po vsim sveitu ie pol-
nu kregov, voiske, čudnih bolezin, vse riči drage perhaieio, ty
ludie za Buga ne za nega bessedo ništer ne rodio, vseh žlaht lu-
štih p[re]bivaio,C so offertni, lako[m]ni,C polni nyda inu sou-
vraštva, nemilostivi, te boge zo vso sylo doli taro. Inu per taki
človeski inu Zludievi hudobi inu krivini ništer mane se pridi-
guie inu piše po vsim sveitu ta pravi, stari, čisti, risnični sveiti
eva[n]geli;C v tim se zastopnu daie na znane vse[m]C lude[m],C kai
Bug hoče od tiga človeka imeiti, de v nebu pride. Tu Bug ta-
ku zdai dopusti pridigovati tim dobrim serce[m]C inu bru[m]-
nimC lude[m]C k animu trošsu622 inu izveličanu inu tim hudim ne-
vernim k animu pryčovanu, de ne bodo imeili obeniga izguvora 622. Troštu.
na sodni dan.623 Od tih caihnov, kir se imaio goditi p[re]dC so-
dnim dnem, smo mi tudi na to druga624 nedelo tiga adventa go- 623. Rim 1, 20.
vurili inu od tih pred ieruzalemskim zatrenem na to desseto ne- 624. Drugo.
delo po S. Troyci.
2 Ta abominatio desolationis,625 ta gnusna, merska, prekle- Kadar v ti cerqvi 625. Gnusoba
ta pregreha tiga rezvalena inu zatrena, od katere Cristus v tim falš vuk inu tu opustošenja.
začetku današniga eva[n]geliaC inu Daniel, 9. cap.,626 govorita malikovane, na 626. Dan 9, 27.
rotavži myty,
inu prerokuieta, de glih p[re]dC teim obpusčene[m]C ieruzalem- syla inu kri-
skim ima stati v tim te[m]pli,C pravio ty eni vučeniki, so ta rym- vina,
ska ba[n]deraC inu ty aydovski maliki inu pildi, katere sta Tibe-
ri9 inu Caligula, ta rymska cessarie po syli, tim Iudo[m]C zubper
v ta tempel v Ieruzalemi bila postavila, zakai ty Iudi imenuie
387