Page 67 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 67
»Narod« in kanadski utemeljitveni mit
ki je je bila konfederacija deležna, vsekakor kaže, da
ustanovitev Dominijona Kanada ni imela težnje po
temeljiti odcepitvi od britanskega sistema. Po mne-
nju zgodovinarjev je bilo to predvsem konzervativ-
no dejanje, ki je v novi politični tvorbi skušalo ohra-
niti značaj, tradicijo in prednosti svoje kolonialne
opredeljenosti.15 Zato ne preseneča, da se je naspro-
ti posamičnim zagovornikom kulturnega združe-
vanja z Združenim državami Amerike, ki so – tako
kot, denimo, publicist Goldwin Smith16 – v Kanadi
videli zgolj politični izraz brez literarne, lingvistič-
ne ali geografske enotnosti, v glavnini kanadskega
političnega diskurza in diskurza v kulturnih insti-
tucijah pojavljalo dvoumno stališče o kulturni avto-
nomiji Kanade, umeščeni v trajni politični okvir ve-
likega britanskega imperija. Zunanja politika je to
idejo sicer postavljala pod vprašaj – zlasti problema-
tičen je bil aljaški obmejni spor z Združenimi drža-
vami Amerike, v katerem se je Velika Britanija v ar-
bitraži postavila na stran Združenih držav17 –, ven-
dar je ob razmeroma šibkem gospodarstvu Kanada
svojega gospodarskega, diplomatskega, a tudi kul-
turnega partnerja lahko izbirala samo med Veliko
Britanijo in ZDA.18 Prav v tem lahko vidimo izvor
15 Frank Watt, Literature of Protest, v: Literary History of Canada: Cana-
dian Literature in English, ur. Carl F. Klinck (Toronto: University of To-
ronto Press, 1965), 457.
16 Douglas Daymond in Leslie Monkman, ur., Towards a Canadian lite-
rature: essays, editorials, and manifestos (Ottawa: Tecumseh Press, 1984),
124–127. Velja opozoriti, da Smith nikakor ni bila enostransko proa-
meriška figura, saj je bil, med drugim, eden od članov nacionalistič-
nega gibanja Canada First, nad katerim pa je doživel razočaranje – ka-
kor tudi kasneje nad nedoslednim liberalizmom v ZDA; gl. Malcolm
Ross, The impossible sum of our traditions: reflections on Canadian literature
(Toronto: McClelland and Stewart, 1986), 67–86.
17 Karen E. Smith, The United States-Canada Border Dispute, Ameri-
can University Web Site, ICE Case Studies, 14. junij 2011, http://www1.
american.edu/ted/ice/alaska.htm; Jay White, Alaska Boundary Dis-
pute, Western Washington University Web Site, 2004, http://www.
ac.wwu.edu/ ~jay/pages/dan.html#ARBIT.
18 Matteo Sanfilippo, Margaret Atwood, il Canada e gli Stati Uniti, Ri-
vista di Studi Canadesi/Canadian Studies Review, št. 7 (1994), 20–21.
ki je je bila konfederacija deležna, vsekakor kaže, da
ustanovitev Dominijona Kanada ni imela težnje po
temeljiti odcepitvi od britanskega sistema. Po mne-
nju zgodovinarjev je bilo to predvsem konzervativ-
no dejanje, ki je v novi politični tvorbi skušalo ohra-
niti značaj, tradicijo in prednosti svoje kolonialne
opredeljenosti.15 Zato ne preseneča, da se je naspro-
ti posamičnim zagovornikom kulturnega združe-
vanja z Združenim državami Amerike, ki so – tako
kot, denimo, publicist Goldwin Smith16 – v Kanadi
videli zgolj politični izraz brez literarne, lingvistič-
ne ali geografske enotnosti, v glavnini kanadskega
političnega diskurza in diskurza v kulturnih insti-
tucijah pojavljalo dvoumno stališče o kulturni avto-
nomiji Kanade, umeščeni v trajni politični okvir ve-
likega britanskega imperija. Zunanja politika je to
idejo sicer postavljala pod vprašaj – zlasti problema-
tičen je bil aljaški obmejni spor z Združenimi drža-
vami Amerike, v katerem se je Velika Britanija v ar-
bitraži postavila na stran Združenih držav17 –, ven-
dar je ob razmeroma šibkem gospodarstvu Kanada
svojega gospodarskega, diplomatskega, a tudi kul-
turnega partnerja lahko izbirala samo med Veliko
Britanijo in ZDA.18 Prav v tem lahko vidimo izvor
15 Frank Watt, Literature of Protest, v: Literary History of Canada: Cana-
dian Literature in English, ur. Carl F. Klinck (Toronto: University of To-
ronto Press, 1965), 457.
16 Douglas Daymond in Leslie Monkman, ur., Towards a Canadian lite-
rature: essays, editorials, and manifestos (Ottawa: Tecumseh Press, 1984),
124–127. Velja opozoriti, da Smith nikakor ni bila enostransko proa-
meriška figura, saj je bil, med drugim, eden od članov nacionalistič-
nega gibanja Canada First, nad katerim pa je doživel razočaranje – ka-
kor tudi kasneje nad nedoslednim liberalizmom v ZDA; gl. Malcolm
Ross, The impossible sum of our traditions: reflections on Canadian literature
(Toronto: McClelland and Stewart, 1986), 67–86.
17 Karen E. Smith, The United States-Canada Border Dispute, Ameri-
can University Web Site, ICE Case Studies, 14. junij 2011, http://www1.
american.edu/ted/ice/alaska.htm; Jay White, Alaska Boundary Dis-
pute, Western Washington University Web Site, 2004, http://www.
ac.wwu.edu/ ~jay/pages/dan.html#ARBIT.
18 Matteo Sanfilippo, Margaret Atwood, il Canada e gli Stati Uniti, Ri-
vista di Studi Canadesi/Canadian Studies Review, št. 7 (1994), 20–21.