Page 151 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 151
Med mitom in institucijami 

definitvne obrise kanadskega kanona,93 zlasti zaradi aboslutne prevlade
na trgu, je namreč izdajala večinoma ponatise klasičnih kanadskih del,
namenjene univerzitetnim programom in kasneje programom v srednji
šoli. Po drugi strani pa je prvi urednik in eden od idejnih pobudnikov
zbirke tudi desetletja kasneje menil, da so bile ta in podobne zbirke, ki so
jo posnemale, prepotreben dodatek, ki je šele v dovoljšnji meri spodbudil
prisotnost kanadske literature v univerzitetnih in srednješolskih progra-
mih.94 Literarni sistem so pomagale stabilizirati tudi zato, ker so v sferi
literature omogočila nabavo virov v javnih knjižnicah, ki ne bi podpira-
la bodisi podrejenosti britanski kulturi ali ameriški prevladi, ki jo je kot
nevarnost za kanadski trg opredelilo že Masseyjevo poročilo.95

Kolonialna mentaliteta

This, this is Britain, bulwark of our breed.
Our one sure shield against the hordes of hate.
Smite her. and we are smitten; wound her, we bleed.
Yet firm she stands and fears no thrust of fate.

Stands she, and shall;--but not by guns alone
And ships and planes and ramparts. Her own soul
That knows neither to bend nor break,—her own.
Will, hammered to temper,—keeps her whole

She calls, And we will answer to our last breath-.
Make light of sacrifice, and jest with Death /.../
Charles G. D. Roberts, 1941

Trojno ovenčan unuk vladarjev iz hiše Rudolfa,
Zgodnimu soncu enak sveta v ogledu stojiš,
Kron sedmero bliši v škerlatu sedeža tvojga,
Silnih narodov devet varje ti slavo in dom,
Sme se iz temnih osod približati zvesta Slovenja?
Sme rudorov Ti, o Knez! odpreti ljubezni neskončne,
Ktera do tebe rodu vnema slovenskiga kri,
Kaplico slabo boječ pridružiti morju svitlosti,

93 Robert Lecker, The Canonization of Canadian Literature: An Inquiry into Value, Critical Inquiry 16,
št. 3 (1. april 1990), 656–671.

94 Ross, The impossible sum, 14–15, 180.
95 Massey, Report of the Royal Commission on National Development in the Arts, Letters, and Sciences, 133, 139;

Thompson, Canadian Learning Materials.
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156