Page 217 - Jernej Habjan (ur.), Diskurz: od filozofije govorice do teorije ideologije, Dissertationes 19
P. 217
derridajeva kritika husserlove semiologije in egologije ... 

Le če tako valoriziramo oba Husserlova motiva, lahko pojasnimo,
zakaj je videti, da Husserl hkrati pade v dve metafizični pasti, ki sta na
videz protislovni in druga drugo izključujeta: na eni strani afirmira čisto
avtoafekcijo v samotnem diskurzu duše, uveljavlja primat slišati-se-govo-
riti; na drugi strani pa trdi, da je pravilna logična izoblikovanost niza za-
dosti, da ta niz odpre za prihod smisla, ekspresije, prezence. Oboje je res
– res je namreč, da »zakonitost« označevalčevega polja zadošča, da pro-
izvede iluzijo prisebnosti, res je, da se prav v tem polju, v polju husserlo-
vske logične gramatike, in samo v tem polju, dogaja identitetna sinteza
kot iluzija, ki je ni mogoče ločiti od učinka subjektivacije.

Označevalčevo »pravilo« subjektivira prav s svojo nepo(po)lnostjo,
husserlovsko rečeno, z indikativnostjo. Vse te potencialno »polne« ekspre-
sije začno delovati, proizvajati učinke prisebnosti itn., ko nekdo (individu-
um, govorec) »prevzame nase« te znake, ki so nujno, ki so konstitutivno
nepopolni, tj. indikativni: te indikacije govorec zapolni s svojo idiosinkra-
tično intuicijo, na primer z intuicijo »jaza« – in vse drugo lepo »ekspresiv-
no« steče. Na svoj suhi način ima Husserl prav: vsaj zasluti namreč, da idio-
sinkratičnost, ki je subjektivaciji imanentna, ni v nasprotju z intersubjektiv-
nostjo, ampak je njena opora. Idiosinkrazija subjektivacije nastopi na »pra-
znem« kraju pravila, tam, kjer splošnosti ni, in kjer je lahko le subjektova
idiosinkrazija (tj. fantazma): tu »pravilni označevalec« pač ne more biti
nič drugega kakor indic.
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222