Page 292 - Igor Ž. Žagar in Anej Korsika (ur.), (Pre)drzna Slovenija, Digitalna knjižnica, Documenta 4
P. 292
aj dotakne, po drugi strani pa obstajajo šole, kjer se s
tehniškimi projekti ukvarjajo praktično vsi učitelji. Na pri-
mer učiteljica geografije Duška Berce z ljubljanske osnovne
šole Vide Pregarc, ki je v Portorožu predstavila kopico izdel-
kov, ki jih je z učenci naredila iz sivke. Njej se to, da se pri
geografiji lotevajo tudi takšnega dela, ne zdi nič posebnega,
verjetno pa se tudi na šolah, kjer te ustvarjalnosti ni, učite-
ljem dozdeva, da je pri njih vse v najlepšem redu.

Dr. Peter Butala, izredni profesor na katedri za kiberne-
tiko, mehatroniko in proizvodno inženirstvo Fakultete za
strojništvo (FS) Univerze v Ljubljani (UL), na primer, meni,
da pri nas uspešne podjetnike iz tehniških vrst, ki so oboga-
teli zaradi svoje inovativnosti in trdega dela, radi enačimo s
tajkuni: »Namesto da bi take ljudi občudovali in jih mla-
dim postavljali za vzor, se jih sumniči in jim zavida. Preveč
smo se navadili misliti, da pri nas nihče, razen morda špor-
tnikov, ne uspe na pošten način. Skrajni čas je, da sprejme-
mo, da se da veliko zaslužiti tudi s tehničnim znanjem in
dobrimi idejami, vendar tu uspeh navadno ne pride kar čez
noč.« Butala meni, da je s stališča pridobivanja novih tehni-
ških strokovnjakov najožje grlo v našem sistemu v času vpi-
snega odločanja ob koncu osnovnih in srednjih šol. »Koli-
kor vem, najbolj nadarjenim večinoma še vedno ne priporo-
čajo vpisa na tehniko, čeprav je splošno znano, da je tehni-
ka bolj perspektivna kot marsikateri družboslovni študij.«

Dekan FS prof. dr. Jože Duhovnik, ki je kot Butala re-
dni udeleženec omenjenega simpozija in nazadnje tudi pod-
predsednik njegovega organizacijsko znanstvenega odbo-
ra, pa nam je povedal, da se jim, sodeč po prvem prijavnem
roku, letos po dolgih letih znova obeta kakovosten vpis. Da
pa bi tudi sami aktivno pripomogli k temu, da bodo v priho-
dnosti imeli še več dobrih študentov, letos na drugi bolonj-
ski stopnji uvajajo program inženirske pedagogike. »Sre-
dnje šole pogrešajo dobre učitelje za tehniške predmete, mi


   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297