Page 242 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 242
. Krištof Špindler, 1546 Trubarjev Predgovor
v Göppingu, je bil od leta spomin na
1569 do svoje smrti 1591 dobra dela, lepo opisala M. Krištof Špindler in gospod Jurij Khi-
pastor in superintendent ki so mu jih sel od Mrzlega studenca, o čemer bo kasneje več go-
izkazali vora v slovenskem predgovoru.236 Ob premisleku in
v Ljubljani. Na pogrebu Kranjci, in upoštevanju tega, da sem namreč otrok in dedni
padlega deželnega zahvala. podložnik237 vaše dežele, da so vaši Bogu vdani, pošteni
Nekateri in ugledni predniki tako kakor tudi vi in ostali Kranjci
glavarja Herbarta VIII., bogaboječi meni in mojim mnogokrat izkazali vsakovrstna dobra
barona Turjaškega, je in učeni dejanja, mi v treh mojih pregnanstvih238 z nasveti in
imel govor, ki je bil tudi študentje pomočjo vedno zvesto stali ob strani, sem iz dolžnega
natisnjen: Ain Christliche postanejo spoštovanja v spomin in potrditev našega sedanjega in
Leichpredig bey der Be- epikurejci bodočega prijateljstva sklenil, da v vašem imenu izdam
grebnus Herrn Hörwärden in brez- to resnično apostolsko in katoliško knjižico. Ob tem
Freyherrn zu Auersperg ..., božniki. se tolažim v upanju, da bodo to knjižico že zaradi
vašega starega poštenega imena, rodu in porekla naši
Ljubljana 1575. bogaboječi Kranjci in Slovenci toliko pogosteje ter
bolj marljivo brali in bo zaradi vaše odobritve in ob-
237. Erbhold, dedni rambe pred obrekovalci potrdila svojo vrednost.
podložnik.
To posvetilo sem napisal tudi iz naslednjega razlo-
238. Tri Trubarjeva ga. Z žalostnim srcem poslušam, da tudi v naši domo-
pregnanstva: 1) spomladi vini nekateri vašega stanu in starosti, od mladosti
vzgojeni v evangeliju in poslani v tujino na visoke šole,
ali jeseni 1540 je Trubar ko se kot odrasli, osvobojeni starševske ali skrbniške
neopazno zapustil vzgoje in pokornosti, vrnejo domov, kmalu postanejo
predrzni, surovi fantalini, brezdelneži in pijanci, ki
Ljubljano; 2) marca 1547, zavržejo vse, kar so se naučili, plemenitost in bogabo-
ko je kot stolni pridigar ječnost ter svoje knjige pustijo ležati v prahu. Kar pa je
sledil reformacijski še huje, je to, da nekateri od njih zaradi minljivega mi-
usmeritvi; 3) julija 1565 ru in užitka podležejo papeštvu ter preganjajo tiste s
je moral Trubar, potem
ko je izdal Cerkovno ord-
ningo in s tem posegel v
pravice deželnega kneza,
dokončno zapustiti
domovino.
242
v Göppingu, je bil od leta spomin na
1569 do svoje smrti 1591 dobra dela, lepo opisala M. Krištof Špindler in gospod Jurij Khi-
pastor in superintendent ki so mu jih sel od Mrzlega studenca, o čemer bo kasneje več go-
izkazali vora v slovenskem predgovoru.236 Ob premisleku in
v Ljubljani. Na pogrebu Kranjci, in upoštevanju tega, da sem namreč otrok in dedni
padlega deželnega zahvala. podložnik237 vaše dežele, da so vaši Bogu vdani, pošteni
Nekateri in ugledni predniki tako kakor tudi vi in ostali Kranjci
glavarja Herbarta VIII., bogaboječi meni in mojim mnogokrat izkazali vsakovrstna dobra
barona Turjaškega, je in učeni dejanja, mi v treh mojih pregnanstvih238 z nasveti in
imel govor, ki je bil tudi študentje pomočjo vedno zvesto stali ob strani, sem iz dolžnega
natisnjen: Ain Christliche postanejo spoštovanja v spomin in potrditev našega sedanjega in
Leichpredig bey der Be- epikurejci bodočega prijateljstva sklenil, da v vašem imenu izdam
grebnus Herrn Hörwärden in brez- to resnično apostolsko in katoliško knjižico. Ob tem
Freyherrn zu Auersperg ..., božniki. se tolažim v upanju, da bodo to knjižico že zaradi
vašega starega poštenega imena, rodu in porekla naši
Ljubljana 1575. bogaboječi Kranjci in Slovenci toliko pogosteje ter
bolj marljivo brali in bo zaradi vaše odobritve in ob-
237. Erbhold, dedni rambe pred obrekovalci potrdila svojo vrednost.
podložnik.
To posvetilo sem napisal tudi iz naslednjega razlo-
238. Tri Trubarjeva ga. Z žalostnim srcem poslušam, da tudi v naši domo-
pregnanstva: 1) spomladi vini nekateri vašega stanu in starosti, od mladosti
vzgojeni v evangeliju in poslani v tujino na visoke šole,
ali jeseni 1540 je Trubar ko se kot odrasli, osvobojeni starševske ali skrbniške
neopazno zapustil vzgoje in pokornosti, vrnejo domov, kmalu postanejo
predrzni, surovi fantalini, brezdelneži in pijanci, ki
Ljubljano; 2) marca 1547, zavržejo vse, kar so se naučili, plemenitost in bogabo-
ko je kot stolni pridigar ječnost ter svoje knjige pustijo ležati v prahu. Kar pa je
sledil reformacijski še huje, je to, da nekateri od njih zaradi minljivega mi-
usmeritvi; 3) julija 1565 ru in užitka podležejo papeštvu ter preganjajo tiste s
je moral Trubar, potem
ko je izdal Cerkovno ord-
ningo in s tem posegel v
pravice deželnega kneza,
dokončno zapustiti
domovino.
242