Page 239 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 239
Predgovor

nauk, vera, ceremonije, bogoslužje, življenje in delo
papežnikov nasprotujejo naukom apostolov ter božji
besedi in niso niti apostolski niti katoliški.
Kar zadeva Pismo Hebrejcem, ki je napisano po Pisma
pravem apostolskem navdihu Svetega Duha, saj neiz- Hebrejcem,
podbitno in jasno s spisi prerokov priča o obeh Kri- pisma Ja-
stusovih naravah, o njegovem žrtvovanju na križu, kaj koba, Pet-
je s svojo žrtvijo storil in pridobil za nas in kaj pomeni- ra, Janeza,
jo Mojzesove ceremonije. Skupaj z drugimi učenjaki Juda in Ra-
zodetje so
apostolska.

menim, da je njegov avtor bil in tako naj tudi ostane,
apostol sveti Pavel.230 Nadalje so v tem pismu neizpod-
bitno ovržena judovska klevetanja Kristusa in trditev, 230. Na strani 4
da naj bi papeška maša bila spravna daritev.231 Iz razlo- (Argument oli kratig
gov, ki jih bom pozneje navedel v slovenskih predgo- zapopadig S. Paula listu
vorih in argumentih, smatram za apostolska tudi pis- h tim Ebreom, tu ie, h tim
ma svetega Petra, Jakoba, Janeza in Jude ter Iudom) skuša Trubar z 12
Razodetje. argumenti dokazati, da je
Pred Janezovo Razodetje sem postavil dolgi pred- Prerokbe v apostol Pavel avtor Pisma
govor dr. Martina Lutra in ker so se skrivne prerokbe Razodetju Hebrejcem.
iz Razodetja — razen sodnega dne — o krivovercih, so se izpol- 231. V Pismu Hebrejcem je
Mohamedu, papežih in drugih preganjalcih prave krš- nile in so zapisana neponovljivost
zato toliko Kristusovega žrtvovanja,
bolj razum- ki s tem nasprotuje
čanske vere že uresničile in so zato lažje in temeljiteje ljive. ponovljivi mašni daritvi
razumljive kot prerokbe ostalih prerokov, Kristusa in r. k. Cerkve (Heb 9,12:
apostolov, sem Razodetje predstavil toliko bolj obšir- /J/e stopil v svetišče enkrat
no kot spise drugih apostolov. za vselej, ne s krvjo kozlov
Ker je sedaj na več krajih v navadi, da se celotna Bib- Male in juncev, temveč s svojo
lija in druge knjige tiskajo tudi v manjši obliki, kot na knjižice so krvjo, in dosegel večno
primer v osmerki, dvanajsterki ali šestnajsterki,232 ki so priročne. odkupljenje; 10,12: Ta pa
je za grehe daroval eno
samo žrtev in za vekomaj
sédel na Božjo desnico.).

232. Oktava, duodecima,
decima sexta – knjižni
formati.

239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244