Page 109 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 109
epitev: – Strnjena definicija točke spora: /
Škoda le, da se večino albuma zdi, da glas Osenarjeve ne dose- – Argumentacija:
ga višin in globin, ki bi jih sicer tako raznolika plošča potrebova- 1. Glas N. O. na večini albuma ne dosega višin in globin,
la. Zanimivo se Osenarjeva veliko bolj znajde v sentiših, kot sta ki jih potrebuje raznolika plošča.
Te dni in Ti, malo manj pa v poskočnicah, kjer vokalno včasih 2. N. O. v poskočnicah včasih vokalno povsem odpove.
povsem odpove. ______________________________
S: Album/plošča N. O. je glasbeno LE zadovoljiv izdelek

Zavrnitev: – Protiargument:
Zanimivo se Osenarjeva veliko bolj znajde v sentiših, kot sta Te 1. »Osenarjeva se veliko bolj znajde v sentiših …«
dni in Ti, malo manj pa v poskočnicah, kjer vokalno včasih pov- 2. [implicitni protiargument in zavrnitev z »utemeljitvi-
sem odpove. jo«:
Osenarjeva sicer rada tudi kakšno zarepa, dvomimo pa, da bodo Res je sicer, da … plošča vsebuje elemente rapa
vokalni primanjkljaj nadomestile, ki jih je predložila plošči. – »N. O. v svoje petje vključuje tudi rap, zato njena plošča
glasovno ni nujno tako slaba »
…toda na pol slečene fotografije vokalnega primanjkljaja
ne morejo nadomestiti. ]

Zaključek

Osenarjeva sicer rada tudi kakšno zarepa, dvomimo pa, da bodo Vzbujanje čustev:

vokalni primanjkljaj nadomestile na pol slečene fotografije, ki jih je – Posmeh (»Osenarjeva rada tudi kakšno zarepa«, »na pol

predložila plošči. slečene fotografije«), nejevolja (»dvomimo«, »vokalni pri-

manjkljaj«).

Prikaz posledic:

– Implicitno nakazan: »Tudi na pol gole fotografije ne mo-

rejo rešiti plošče.«

Prehod od posebnega k splošnemu:

– karakterizacija od pevke (»zarepa«) do »misice pevke«

(»vokalni primanjkljaj«, »na pol slečene fotografije«).

! Naloge:
1. Koraki v konstrukciji: S sošolko/sošolcem sedaj dopolnita miselni vzorec ali kratek
zapis tudi z nakazano strukturo za vajin govorni nastop O izboljšanju prehranjevalnih
navad na vaši šoli. Pomagata si lahko tudi z učbenikom Retorika: uvod v govorniško
veščino, str. 91—98.
2. Koraki v retorični analizi:
I. V besedilu Placebo poskusi določiti strukturo. Ali lahko prepoznaš funkcijo posa-
meznih delov in interpretiraš, kaj je avtorica v njih skušala doseči? Posebej skrbno poi-
šči del, v katerem predstavlja svoje argumente in zavrača morebitne nasprotnikove pro-
tiargumente.
II. Dobljeno strukturo v obliki kratke sheme prenesi v miselni vzorec ali v zapis.


   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114