Page 112 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 112
asnost Ubesedovanje, s pomočjo katerega avtorica prikazuje stališče do teme (nenaklonjenost do glasbene-
Jedrnatost ga izdelka) tako, da predstavlja N. O. na ironičen način oziroma kot neresno pevko: ponavljanje svo-
jilne oblike priimka (»Osenarjeva«), uvajanje stavkov s pomočjo pogovornih elementov (»ni kaj«,
»je že res«), metonimične rabe za N. O. (»misica«, »medijski multipraktik«), raba žargonskih glas-
benih izrazov, ki jih ne bi pričakovali v zvezi z N. O. (»zarepa«), navidezna skromnost ali dobrona-
mernost v prikazovanju odnosa do glasbenega izdelka N. O. (»malce manjši skepticizem«, »na pol
slečene fotografije«), raba ironije (»imamo rajši, odkar vemo, da se norčuje«)

Ocena plošče je predstavljena zgoščeno in brez odvečnega ponavljanja.

Kaj pa, če bi pričujoče besedilo avtorica ubesedila takole:

Je že res, da imamo Nino Osenar veliko rajši, odkar vemo, da se rada norčuje iz Angelce Likovič, znane mo-
ralistke in komentatorke resničnostnih šovov, in morda smo prav zato njeno prvo ploščo pričakali z malce
manjšim skepticizmom, a toliko večjo radovednostjo, četudi gre za plato misice, teve voditeljice, razvpite estra-
dnice. Ni kaj, Osenarjeva se je obdala z res sposobno ekipo mladih in ustvarjalnih glasbenikov in ustvarila
za medijski multipraktik glasbeno zadovoljiv prvenec. Prvenec, v katerega je marsikaj vložila, ni kaj. Škoda
in precej neprijetno je le, da se večino albuma zdi, da glas Osenarjeve ne dosega višin in globin,širin in ožin
ki bi jih sicer tako raznolika plošča potrebovala. Zanimivo in celo malce presenetljivo je, da se Osenarjeva ve-
liko bolj znajde v sentiših, kot sta Te dni in Ti, malo manj pa v poskočnicah, kjer vokalno včasih povsem od-
pove. Osenarjeva sicer rada tudi kakšno zarepa, dvomimo pa, da bodo vokalni primanjkljaj nadomestile na
pol slečene, neokusne, skorajda pornografske fotografije, ki jih je Osenarjeva predložila plošči.
Ali celo takole:

[…] Nino Osenar imamo […] rajši, odkar vemo, da se rada norčuje […], in […] zato smo njeno prvo ploščo pri-
čakali z […] manjšim skepticizmom, četudi gre za plato misice. […]Osenarjeva se je obdala s […] sposobno eki-
po in ustvarila […] zadovoljiv prvenec. Škoda […], da se […] zdi, da glas Osenarjeve ne dosega višin in glo-
bin, ki bi jih […] plošča potrebovala. […] Osenarjeva se veliko bolj znajde v sentiših, […], malo manj pa v po-
skočnicah […]. […]
§ Kateri principi ubesedovanja (dodajanje, odvzemanje, nadomeščanje, premešča-
nje) glede na izvirno besedilo prevladujejo v zgornjih dveh primerih?
§ Ali se zaradi tovrstnih posegov spreminja učinek obeh novih besedil?
§ Ali se spremeni tudi vsebina argumentov?
Svoja stališča utemeljite v obliki kratke razprave.

! Naloga:
1. Koraki v konstrukciji: S sošolko/sošolcem s pomočjo osnutka vajinega govora O iz-
boljšanju prehranjevalnih navad na vaši šoli sedaj poskusita zapisati resnično besedilo
govora (delo lahko opravita doma). To naj ne bo daljše od strani in pol, v njem pa na


   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117