Page 111 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 111
bralci/poslušalci namesto z vsebino ponovno ukvarjali z našo rabo jezika.6 V tem pri-
meru lahko imajo občutek, da se ponavljamo, da smo dolgočasni, da morda nimamo
česa povedati ipd.
Oglejmo si že znani primer v luči analize prepričljivega ubesedovanja:
Deja Crnović, Nina Osenar: Missunderstood (http://www.mladina.si/tednik/201010/
nina_osenar_missunderstood)
Je že res, da imamo Nino Osenar veliko rajši, odkar vemo, da se rada norčuje iz Angelce Likovič,
in morda smo prav zato njeno prvo ploščo pričakali z malce manjšim skepticizmom, četudi gre
za plato misice. Ni kaj, Osenarjeva se je obdala z res sposobno ekipo in ustvarila za medijski mul-
tipraktik glasbeno zadovoljiv prvenec. Škoda le, da se večino albuma zdi, da glas Osenarjeve ne
dosega višin in globin, ki bi jih sicer tako raznolika plošča potrebovala. Zanimivo se Osenarjeva
veliko bolj znajde v sentiših, kot sta Te dni in Ti, malo manj pa v poskočnicah, kjer vokalno vča-
sih povsem odpove. Osenarjeva sicer rada tudi kakšno zarepa, dvomimo pa, da bodo vokalni pri-
manjkljaj nadomestile na pol slečene fotografije, ki jih je predložila plošči.

Analiza:7

Jezikovna pra- Besedilo ne vsebuje slovničnih in pravopisnih nepravilnosti. Z vidika pravopisa bi utegnila biti neko-
vilnost liko sporna raba pogovornih in žargonskih besed (misica, medijski multipraktik in zarepa), ki niso pose-
bej označene.

Jasnost V besedilu je avtoričino stališče o kvaliteti plošče jasno predstavljeno, prav tako so nedvoumne ka-
rakterizacije oseb (Angelca Likovič, Nina Osenar).

Primernost Besedilo vsebuje ubeseditve, ki so skladne z okoliščinami njegovega nastanka:
– recenzija ob izidu glasbenega albuma je objavljena v časopisu Mladina, ki dovoljuje nekoliko bolj
pogovorno rabo jezika (pogovorni in žargonski izrazi misica, medijski multipraktik in zarepa);
– besedilo je namenjeno bralcem časopisa Mladina, ki v veliki večini verjetno niso ljubitelji glasbe, ki
jo izvaja Nina Osenar (raba 1. osebe množine, ki implicitno vključuje tudi bralce.: … imamo … Nino
Osenar veliko rajši, odkar vemo, … smo pričakali…; negativne karakterizacije);
– besedilo je aktualizirano s pomočjo ubeseditev, ki obravnavajo konkretne dogodke (znani »spor«
med A. L. in N. O. v oddaji Trenja7, N. O. kot bivša miss in predstavnica skupine tako imenovanih
estradnic, ki so se uveljavile s pomočjo objave svojih golih fotografij).

6 Pri tem je treba ločiti nestrateteško ponavljanje od strateškega ponavljanja. V prvem primeru imamo opraviti z nena-
merno in z vidika učinkovitosti ponesrečeno rabo jezika, v drugem primeru pa gre za premišljen in načrtovan korak
v rabi jezika, ki sodi v ukrasnost in nam služi za to, da lažje dosežemo svoj cilj: učinkovito prepričati poslušalce/bralce
o nekem problemu. Gotovo se spomnite stavka, ki ga je v svojih predvolilnih govorih načrtno in zelo pogosto pona-
vljal Barack Obama: »Yes we can.« Kakšna je bila po vašem mnenju vloga tovrstnega ponavljanja?

7 http://24ur.com/ekskluziv/domaca-scena/trenja-big-brother-deli-javnost.html


   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116