Page 42 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 42
Kako so Evropejci odkrili neznane dežele ...
Tabela 3: Značilnosti izbranih učbenikov za DVE (povzetek)
Avtor Letnica Obseg Vsebina Razred
izida (strani)
Šter, Rus, Bergant in 1979 201 Vse predvidene obvezne vsebine.1 7. [osemletka]
Žlebnik
Černič Istenič, Zupan- 19911 69 Vse predvidene obvezne vsebine. 7. [osemletka2
čič, Justin, Štrajn in devetletka]
Černič Istenič in Justin 2004 72 Vse predvidene obvezne vsebine. 7. [devetletka]
Izbirne teme so integralni del re-
Milharčič-Hladnik, Pe- 20042 89 dnih vsebin in niso posebej ozna- 7. [devetletka]
ček-Čuk, Devjak čene.
Vse predvidene obvezne vsebine,
dodatek: Izbirne teme (prosti čas;
odvisnost in zasvojenost; nasilje).
Rus in Šter 1979 150 Vse predvidene obvezne vsebine. 8. [osemletka]
Izbirne teme so integralni del re-
Ule, Potočnik, Lukšič, 20001 79 dnih vsebin in niso posebej ozna- 8. [osemletka
Kovač, Svetlik, in Plut čene. in devetletka]
Milharčič-Hladnik, Pe- 20042 99 Vse predvidene obvezne vsebine. 8. [devetletka]
ček-Čuk, Devjak Izbirne teme so integralni del re-
dnih vsebin in niso posebej ozna-
čene.
Vse predvidene obvezne vsebine.
Kontekstualni oris učbenikov za pouk zgodovine
Na tem mestu bomo orisali relevantne kontekstualne značilnosti naše-
ga materiala. To je pomembno zlasti zato, da bomo v analizi konkretnih
primerov lahko jasneje pokazali na problematične rabe pojma Evropa. Kot
pravi Verschueren (2000: 161), kontekst še zdaleč ni izključno»zunanja«
stvarnost, temveč ga moramo razumeti tudi kot proces sprotnega tvorjenja
v jezikovni rabi. Četudi se kot kontekstualno relevanten element lahko iz-
kaže vsaka možna sestavina govornega dogodka, je tako pojmovan kontekst
omejen, obenem pa nestabilen in ga ni mogoče povsem izčrpno opisati:
»Kontekste iz praktično neskončnega števila ustvarja dinamika interakcije med
izjavitelji in interpreti v povezavi s tem, kar je (ali za kar mislimo, da je) ‚tam zu-
naj‘. Zato ima relevantni kontekst meje, čeprav te niso stabilne in se o njih lah-
ko nenehno dogovarjamo. Izziv je v tem, da jih odkrijemo v specifičnih prime-
Glej vsebinsko razporeditev pri ustreznem predmetu zgoraj.
Mišljena je osemletka po letu 1990.
Tabela 3: Značilnosti izbranih učbenikov za DVE (povzetek)
Avtor Letnica Obseg Vsebina Razred
izida (strani)
Šter, Rus, Bergant in 1979 201 Vse predvidene obvezne vsebine.1 7. [osemletka]
Žlebnik
Černič Istenič, Zupan- 19911 69 Vse predvidene obvezne vsebine. 7. [osemletka2
čič, Justin, Štrajn in devetletka]
Černič Istenič in Justin 2004 72 Vse predvidene obvezne vsebine. 7. [devetletka]
Izbirne teme so integralni del re-
Milharčič-Hladnik, Pe- 20042 89 dnih vsebin in niso posebej ozna- 7. [devetletka]
ček-Čuk, Devjak čene.
Vse predvidene obvezne vsebine,
dodatek: Izbirne teme (prosti čas;
odvisnost in zasvojenost; nasilje).
Rus in Šter 1979 150 Vse predvidene obvezne vsebine. 8. [osemletka]
Izbirne teme so integralni del re-
Ule, Potočnik, Lukšič, 20001 79 dnih vsebin in niso posebej ozna- 8. [osemletka
Kovač, Svetlik, in Plut čene. in devetletka]
Milharčič-Hladnik, Pe- 20042 99 Vse predvidene obvezne vsebine. 8. [devetletka]
ček-Čuk, Devjak Izbirne teme so integralni del re-
dnih vsebin in niso posebej ozna-
čene.
Vse predvidene obvezne vsebine.
Kontekstualni oris učbenikov za pouk zgodovine
Na tem mestu bomo orisali relevantne kontekstualne značilnosti naše-
ga materiala. To je pomembno zlasti zato, da bomo v analizi konkretnih
primerov lahko jasneje pokazali na problematične rabe pojma Evropa. Kot
pravi Verschueren (2000: 161), kontekst še zdaleč ni izključno»zunanja«
stvarnost, temveč ga moramo razumeti tudi kot proces sprotnega tvorjenja
v jezikovni rabi. Četudi se kot kontekstualno relevanten element lahko iz-
kaže vsaka možna sestavina govornega dogodka, je tako pojmovan kontekst
omejen, obenem pa nestabilen in ga ni mogoče povsem izčrpno opisati:
»Kontekste iz praktično neskončnega števila ustvarja dinamika interakcije med
izjavitelji in interpreti v povezavi s tem, kar je (ali za kar mislimo, da je) ‚tam zu-
naj‘. Zato ima relevantni kontekst meje, čeprav te niso stabilne in se o njih lah-
ko nenehno dogovarjamo. Izziv je v tem, da jih odkrijemo v specifičnih prime-
Glej vsebinsko razporeditev pri ustreznem predmetu zgoraj.
Mišljena je osemletka po letu 1990.