Page 40 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 40
 Kako so Evropejci odkrili neznane dežele ...

Avtor Letnica izida Obseg Vsebina Razred
(stra-
Kern, Nećak in 2007 predela- ni) Zgodovina 20. in 21. stoletja; poudarek: 9. [devetletka]
Repe na izd.) 230 evropski prostor, zgodovina Slovencev.
[19971]
Dolenc, Gabrič 2008 predela- 168 Zgodovina 20. in 21. stoletja; poudarek: 9. [devetletka]
in Rode na izd.) evropski prostor, zgodovina Slovencev.
[19971]

Geografija in DVE

Za učbenike geografije in DVE veljajo podobne značilnosti, kot smo jih
pokazali v prejšnjem poglavju na primeru učbenikov za zgodovino. Povze-
li bi jih lahko takole:

– Starejši materiali za oba predmeta so po obsegu obširnejši in vsebuje-
jo manj slikovnega gradiva.

– Učbeniki, ki so izšli po letu 1990, so po obsegu manjši, prav tako iz-
pričujejo manjšo količino veznega besedila. Precej bogatejši so v količini in
vrstah slikovnega gradiva.6

– Vsebinska razporeditev učbenikov je vezana na teme, ki so predpisane
v učnih načrtih, in odraža zlasti konceptualne spremembe, ki so povezane
s prenovo osnovne šole v 90. tih letih 20. stoletja in z družbeno-politični-
mi spremembami v Sloveniji.

Oglejmo si vsebinsko razporeditev učbenikov glede na razlike v učnih
načrtih za osemletno in devetletno osnovno šolo:

Geografija
Osemletka:
– 6. razred: Uvod v geografijo, Zemlja kot celota, Evropa;
– 7. razred: Sovjetska zveza; Azija ; Afrika, Avstralija in Oceanija, Sever-
na in Južna Amerika;
– 8. razred: Jugoslavija.

Devetletka:
– 6. razred: Uvod v geografijo, Zemlja kot celota;
– 7. razred: Evropa, Azija;

 Pri tem velja ponovno poudariti, da bi zaradi te okoliščine multimodalna analiza diskurza
lahko pokazala še nekoliko drugačno sliko rabe pojma Evropa.
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45