Page 40 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 40
Kako so Evropejci odkrili neznane dežele ...
Avtor Letnica izida Obseg Vsebina Razred
(stra-
Kern, Nećak in 2007 predela- ni) Zgodovina 20. in 21. stoletja; poudarek: 9. [devetletka]
Repe na izd.) 230 evropski prostor, zgodovina Slovencev.
[19971]
Dolenc, Gabrič 2008 predela- 168 Zgodovina 20. in 21. stoletja; poudarek: 9. [devetletka]
in Rode na izd.) evropski prostor, zgodovina Slovencev.
[19971]
Geografija in DVE
Za učbenike geografije in DVE veljajo podobne značilnosti, kot smo jih
pokazali v prejšnjem poglavju na primeru učbenikov za zgodovino. Povze-
li bi jih lahko takole:
– Starejši materiali za oba predmeta so po obsegu obširnejši in vsebuje-
jo manj slikovnega gradiva.
– Učbeniki, ki so izšli po letu 1990, so po obsegu manjši, prav tako iz-
pričujejo manjšo količino veznega besedila. Precej bogatejši so v količini in
vrstah slikovnega gradiva.6
– Vsebinska razporeditev učbenikov je vezana na teme, ki so predpisane
v učnih načrtih, in odraža zlasti konceptualne spremembe, ki so povezane
s prenovo osnovne šole v 90. tih letih 20. stoletja in z družbeno-politični-
mi spremembami v Sloveniji.
Oglejmo si vsebinsko razporeditev učbenikov glede na razlike v učnih
načrtih za osemletno in devetletno osnovno šolo:
Geografija
Osemletka:
– 6. razred: Uvod v geografijo, Zemlja kot celota, Evropa;
– 7. razred: Sovjetska zveza; Azija ; Afrika, Avstralija in Oceanija, Sever-
na in Južna Amerika;
– 8. razred: Jugoslavija.
Devetletka:
– 6. razred: Uvod v geografijo, Zemlja kot celota;
– 7. razred: Evropa, Azija;
Pri tem velja ponovno poudariti, da bi zaradi te okoliščine multimodalna analiza diskurza
lahko pokazala še nekoliko drugačno sliko rabe pojma Evropa.
Avtor Letnica izida Obseg Vsebina Razred
(stra-
Kern, Nećak in 2007 predela- ni) Zgodovina 20. in 21. stoletja; poudarek: 9. [devetletka]
Repe na izd.) 230 evropski prostor, zgodovina Slovencev.
[19971]
Dolenc, Gabrič 2008 predela- 168 Zgodovina 20. in 21. stoletja; poudarek: 9. [devetletka]
in Rode na izd.) evropski prostor, zgodovina Slovencev.
[19971]
Geografija in DVE
Za učbenike geografije in DVE veljajo podobne značilnosti, kot smo jih
pokazali v prejšnjem poglavju na primeru učbenikov za zgodovino. Povze-
li bi jih lahko takole:
– Starejši materiali za oba predmeta so po obsegu obširnejši in vsebuje-
jo manj slikovnega gradiva.
– Učbeniki, ki so izšli po letu 1990, so po obsegu manjši, prav tako iz-
pričujejo manjšo količino veznega besedila. Precej bogatejši so v količini in
vrstah slikovnega gradiva.6
– Vsebinska razporeditev učbenikov je vezana na teme, ki so predpisane
v učnih načrtih, in odraža zlasti konceptualne spremembe, ki so povezane
s prenovo osnovne šole v 90. tih letih 20. stoletja in z družbeno-politični-
mi spremembami v Sloveniji.
Oglejmo si vsebinsko razporeditev učbenikov glede na razlike v učnih
načrtih za osemletno in devetletno osnovno šolo:
Geografija
Osemletka:
– 6. razred: Uvod v geografijo, Zemlja kot celota, Evropa;
– 7. razred: Sovjetska zveza; Azija ; Afrika, Avstralija in Oceanija, Sever-
na in Južna Amerika;
– 8. razred: Jugoslavija.
Devetletka:
– 6. razred: Uvod v geografijo, Zemlja kot celota;
– 7. razred: Evropa, Azija;
Pri tem velja ponovno poudariti, da bi zaradi te okoliščine multimodalna analiza diskurza
lahko pokazala še nekoliko drugačno sliko rabe pojma Evropa.