Page 63 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 63
: Kotiček/center za dejavnosti s peskom in vodo
Milnica
Namen in cilji dejavnosti
Otrok uporablja izraze za opisovanje dejavnosti, ugotavlja vzroke in posledice dogajanja.
Otroci poimenujejo posamezne predmete.
Učna sredstva in materiali
Posoda z vodo, kuhinjski stepalnik ali šiba, detergent ali milo, vrč za vodo.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Okolju in zdravju neškodljiv detergent ali milo dodaj v vodo. Pripravi nekaj stepalnikov ali šib za sneg.
Potek dejavnosti
Otroci naj z različnimi sredstvi delajo mehurčke v vodi, ki smo ji dodali detergent ali milo, pri tem pa
jih vzpodbujamo, da opisujejo, kaj delajo in razmišljajo, kaj se dogaja z detergentom ali milom v vodi.
Besede, s katerimi bodo otroci opisovali dejavnost, zapišemo na plakat. Ob pregledu napisanega
otroke seznanimo z novo besedo, to je »raztapljanje.«
Otroke vzpodbudimo k razmišljanju, v katerih primerih še lahko uporabimo iste besede.
Nadgradnja dejavnosti
Otroci naj sodelujejo pri vzdrževanju reda in čistoče v prostoru.
Skupaj z otroki se odločite, kdo bo poskrbel za določen prostor ali igračo.
Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da otroke vključijo v domača opravila, kot so pranje perila ali pomivanje oken.
Pri tem je otrokom potrebno omogočiti, da se s čistilnimi sredstvi (okolju in zdravju neškodljiv de-
tergent ali milo) najprej igrajo in jih raziskujejo.
Igra z mehurčki
Namen in cilji dejavnosti
Otroci pridobivajo izkušnje z opazovanjem spremembe kemične sestave vode.
Učna sredstva in materiali
Tekoče milo, slamice, vrč za vodo, škarje, plastenka, posoda z vodo, kozarci.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
V posodo z vodo primešajte mešanico za spuščanje mehurčkov (pri tem vam lahko otroci pomaga-
jo) po naslednjem postopku:
Primešajte tekoče milo.
Z mešanico napolnite dvolitrsko plastenko.
Slamice prerežite na pol.
Vsakemu otroku dajte kozarec z mešanico za spuščanje mehurčkov in slamico.
63
Milnica
Namen in cilji dejavnosti
Otrok uporablja izraze za opisovanje dejavnosti, ugotavlja vzroke in posledice dogajanja.
Otroci poimenujejo posamezne predmete.
Učna sredstva in materiali
Posoda z vodo, kuhinjski stepalnik ali šiba, detergent ali milo, vrč za vodo.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Okolju in zdravju neškodljiv detergent ali milo dodaj v vodo. Pripravi nekaj stepalnikov ali šib za sneg.
Potek dejavnosti
Otroci naj z različnimi sredstvi delajo mehurčke v vodi, ki smo ji dodali detergent ali milo, pri tem pa
jih vzpodbujamo, da opisujejo, kaj delajo in razmišljajo, kaj se dogaja z detergentom ali milom v vodi.
Besede, s katerimi bodo otroci opisovali dejavnost, zapišemo na plakat. Ob pregledu napisanega
otroke seznanimo z novo besedo, to je »raztapljanje.«
Otroke vzpodbudimo k razmišljanju, v katerih primerih še lahko uporabimo iste besede.
Nadgradnja dejavnosti
Otroci naj sodelujejo pri vzdrževanju reda in čistoče v prostoru.
Skupaj z otroki se odločite, kdo bo poskrbel za določen prostor ali igračo.
Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da otroke vključijo v domača opravila, kot so pranje perila ali pomivanje oken.
Pri tem je otrokom potrebno omogočiti, da se s čistilnimi sredstvi (okolju in zdravju neškodljiv de-
tergent ali milo) najprej igrajo in jih raziskujejo.
Igra z mehurčki
Namen in cilji dejavnosti
Otroci pridobivajo izkušnje z opazovanjem spremembe kemične sestave vode.
Učna sredstva in materiali
Tekoče milo, slamice, vrč za vodo, škarje, plastenka, posoda z vodo, kozarci.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
V posodo z vodo primešajte mešanico za spuščanje mehurčkov (pri tem vam lahko otroci pomaga-
jo) po naslednjem postopku:
Primešajte tekoče milo.
Z mešanico napolnite dvolitrsko plastenko.
Slamice prerežite na pol.
Vsakemu otroku dajte kozarec z mešanico za spuščanje mehurčkov in slamico.
63