Page 65 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 65
odbujajte otroke, da si cedila izmenjujejo in jih preizkušajo. Povprašajte otroke, katera od po-
sod je najtežja.
Otroci naj svoj odgovor utemeljijo.

Slika 28: Izdelava cedila

Nadgradnja dejavnosti
Odpravite se na sprehod do bližnjega potoka/reke in se pogovarjate o vodi. Otroci naj opazujejo
in ugotavljajo, ali voda teče navzgor ali navzdol. Otroke vprašajte, kje se pojavljajo vrtinci in zakaj
prav tam.
Na sprehod se odpravite tudi med dežjem in opazujte vodo. Otrokom postavljajte vprašanja, kot so
npr: »Kaj se zgodi z dežnimi kapljami, ko padejo na skale, pesek ali zemljo?«
S starejšimi otroki se lahko pogovarjate o pojavu erozije (izpiranju, razjedanju). Kakšen vpliv ima
vodni tok na zemljo? Kako lahko omilimo vpliv vode na povzročanje erozije?

Sodelovanje z družinami
Staršem predlagajte in jih spodbudite, da se z otrokom sprehajajo tudi v dežju. Opazujejo naj in se
pogovarjajo o tem, kako se voda »izogiba stavbam« in teče v odtoke, po jarkih in žlebovih.

Ladja iz orehove lupine

Namen in cilji dejavnosti
Izdelava ladjice vzpodbuja pri otrocih razumevanje sile vzgona in površinske napetosti vode.
Otroci pričenjajo razumevati, da mora biti izpolnjenih nekaj pogojev, da se pojavi sila vzgona.

Učna sredstva in materiali
Orehove lupine, škarje, glina, vrč z vodo, zobotrebci, svinčniki ali flomastri, velika posoda z vodo,
majhni kosi nekoliko debelejšega barvanega papirja.

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70