Page 64 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 64
otek dejavnosti
Otroke vzpodbujajte, da sami ugotovijo, kako lahko s slamico spuščajo mehurčke. Vprašanja, ki jih
boste postavljali, naj bodo odprtega tipa: »Kaj se lahko zgodi? Kaj mislite, da je v notranjosti me-
hurčka? Ali je mehurček obarvan?«
Opazujte barvo mehurčka.
Otrokom postavljajte vprašanja: »Kaj se zgodi, ko se mehurček razpoči? Kaj se zgodi, če premočno
pihneš? Kaj se zgodi, če pihneš preveč nežno? Kaj se zgodi, če se dva mehurčka dotakneta?«

Nadgradnja dejavnosti
Otroci naj pihajo skozi slamice v čisto vodo. Opazujte, kaj se dogaja z mehurčki. (Hitro se razpoči-
jo, mešanica vode in mila pa povzroči, da le-ti trajajo dalj časa). Otroci naj nato pihajo v kozarec z
mešanico za mehurčke, vi pa opazujte, kaj se bo zgodilo.
Nekateri otroci bodo spontano spustili svoj mehurček proti drugemu otroku. Otrok lahko posku-
ša ujeti mehurček na slamico, ga odpihniti nazaj in tako nastane nova igra.
Pripravite ustrezno glasbo in otroke spodbudite k temu, da plešejo tako, kot so se premikali me-
hurčki. Plesu se pridružite tudi vi.

Sodelovanje z družinami
Starše seznanite z dejavnostjo ter jih vzpodbudite, da tudi doma skupaj z otrokom spuščajo me-
hurčke. Pri tem izmenjajte informacije o otrokovih dosežkih in sposobnostih.

Izdelava cedila

Namen in cilji dejavnosti
Ob uporabi cedila otroci spoznajo, da voda vedno teče navzdol in išče najnižji nivo.

Učna sredstva in materiali
Plastične posode, žeblji, vrč z vodo, kladivo, časopisni papir, majhni kosi lesa.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Pripravite nekaj odpadnih plastičnih posod, žeblje in kladivo.
 Mizo prekrijte s časopisnim papirjem, da je ne poškodujete z žeblji. Papir tudi nekoliko zaduši

zvok pri zabijanju s kladivom.
 Zagotovite stalni nadzor odraslih. Presodite, kateri otroci so že sposobni samostojno uporablja-

ti žeblje in kladivo.

Potek dejavnosti
Povabite 3 do 4 otroke, da sodelujejo pri izdelavi cedila.
Otroci si izberejo posodo in nekaj žebljev. Nato jih vzpodbudite, da posodo obrnejo tako, da bo
dno na vrhu. Nato naj s kladivom in žeblji napravijo na dnu nekaj lukenj. Vzpodbujajte jih k upo-
rabi različno debelih žebljev.
Naredijo naj toliko lukenj, kot si želijo. (Pod posodico položite kos lesa, saj bo tako zabijanje lažje.)
Ob posodi z vodo otrokom postavljajte različna vprašanja, kot so: »Kaj se bo zgodilo, če bomo na-
lili vodo v cedilo? Kje bo voda iztekla? Kaj se bo zgodilo, če boste cedilo dvignili? Kaj se bo zgodi-
lo, če boste cedilo postavili nižje? Iz katerega cedila bo voda hitreje odtekala? Iz katerega cedila bo
voda odtekala počasneje? Kaj misliš, zakaj je tako? Kaj pa se zgodi, če pod cedilo postaviš kocko?«

64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69