Page 35 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 35
avnost je odprta z vidika iskanja rešitev, saj omogoča oblikovanje lastnih vzorcev.
Učna sredstva in materiali

Debelejši karton, škarje, flomastri.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)

 Iz kartona izrežite tri kvadrate, velike 20 cm × 20 cm.
 Na kvadrate zarišite mrežo s polji 4 × 4.
 Eno mrežo pustite prazno. Na drugi dve mreži narišite z barvnimi flomastri geometrijske oblike

kot na sliki – vsako polje po diagonali prepolovite in pobarvajte en trikotni del.
 Eno mrežo z geometrijskimi liki razrežite na manjše kvadrate. Dobili boste zloženko s šestnaj-

stimi deli.
 Geometrijsko zloženko shranite v ovojnico ali škatlo.

Slika 13: Geometrijska zloženka

Potek dejavnosti
Geometrijska zloženka je primerna za delo s posameznim otrokom.
Otroku dajte na voljo dovolj časa za eksperimentiranje in oblikovanje lastnih vzorcev. Ker dejav-
nost omogoča reševanje problemov preko poskusov in napak, otroku dovolite, da dele zloženke
oblikuje na svoj način.
Otroka spodbujajte, da postavlja dele zloženke na večji kvadrat s črtami. Če otrok naleti na teža-
ve pri sestavljanju, mu pomagajte odkriti, kako lahko postavi dele, da bo na mreži dobil identične
kvadrate.
Otroku omogočite dovolj časa za lastno raziskovanje.
Tistim otrokom, ki bodo brez težav sestavili geometrijsko zloženko, ponudite težjo. Oblikujete
lahko večji kvadrat brez mreže. Združevanje manjših delov zloženke na velikem kvadratu zahteva
od otroka sposobnost vidnega razlikovanja.

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40