Page 34 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 34
vanci

Namen in cilji dejavnosti
S to dejavnostjo bomo ugotavljali otrokovo razumevanje pojma števila in količine. Čeprav otrok
morda pravilno in v ustreznem zaporedju izgovarja števila, ne razume principa štetja. Preden otrok
resnično dojame pojem števila in štetja, potrebuje določen čas in možnosti, da s števili manipulira,
jih raziskuje, eksperimentira in odkriva njihove značilnosti.

Učna sredstva in materiali
10 enakih predmetov (kovanci, ploščice ali igralne karte).

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Na ravno površino postavite pet kovancev v vodoravno vrsto.
 Razporedite jih v različno dolge vrste.
 V drugo vodoravno vrsto razporedite pet kovancev, ki so razporejeni tesno drug ob drugem.

Poglejte spodnji prikaz



Potek dejavnosti
Otroka vprašajte: »Ali je v obeh vrstah enako število kovancev?«
Sprejmite otrokov odgovor, ne glede na to, ali je pravilen ali ne. Morda bodo otroci dejali, da ima
zgornja vrsta več kovancev. Otroci mislijo, da je v daljši vrsti več kovancev (če je vrsta daljša, šteje
več kovancev).
Nato postavite kovance v zgornji vrstici enega ob drugega, tako kot v spodnji vrstici.
Ponovno jim postavite enako vprašanje. Otroci bodo odgovorili, da štejeta obe vrsti enako število
kovancev. Ponovno razmaknite kovance in postavite enako vprašanje. Po določenem času in izku-
šnjah bodo otroci razvili koncept enakega števila.
Kovance naj razporedijo v pare tako, da par sestavljata po en kovanec iz vsake vrste. Videli bodo,
da jih je enako število.

Nadgradnja dejavnosti
Naredite kroglo iz gline, nato iz nje oblikujte ploščato torto.
Ponovno oblikujte kroglo.
Otroke vprašajte, kje je več gline, v krogli ali v torti. Otroci bodo sklepali na dva načina: da je več
gline v torti, ker je tako široka, ali pa da je manj gline v torti, ker je tako tanka.
Otrokom omogočite igranje z glino, da bodo pridobili izkušnje z njenim preoblikovanjem iz kro-
gle v kvader in obratno.

Geometrijska zloženka

Namen in cilji dejavnosti
Otrok vadi reševanje problemov in razvija prostorske predstave.
Oblikovanje vzorcev je zelo koristna matematična dejavnost, ker omogoča eksperimentiranje in
opazovanje rešitev v neobičajnih kombinacijah.

34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39