Page 39 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 39
adgradnja dejavnosti
Oblikujte kotiček s prikazi. Na vsakem prikazu zapišite naslov in imena otrok, ki so prikaz izpol-
njevali ter datum, ko je bil prikaz oblikovan.
Prikaz razstavite v višini otrokovih oči. Ko pripravite nov prikaz, starega prestavite na oglasno de-
sko za starše.
Zbirajte različne podatke npr.: najljubša pijača, najljubša barva, najljubša igra ali najljubša knjiga.
Sodelovanje z družinami
Otroci se lahko uspešno učijo matematike iz vsakodnevnega življenja, če jim starši pomagajo zbi-
rati različne informacije, ki jih lahko prikažejo. Pregledujejo tabele v dnevnem časopisu in v dru-
gih revijah, iščejo preglednice in rezultate, izdelajo tabelo za beleženje dnevnih dogodkov ipd. Po-
membno je, da otrok ne silite k dejavnostim, saj to lahko vzbudi odpor do matematike. Prisila ni
naravna pot učenja in raziskovanja.
Dvodelni tangram
Namen in cilji dejavnosti
Tangram je starodavna igra, ki izvira iz Kitajske. Tradicionalna igra je sestavljena iz sedmih kosov
(dva velika trikotnika, en srednje velik trikotnik, dva majhna trikotnika, en kvadrat in en rombo-
id). Tradicionalni tangram je za otroke zahtevna igra, zato jo ustrezno prilagodite.
Igra s tangramom spodbuja razumevanje prostorskih odnosov.
Tangram s tremi velikimi oblikami (kvadrat, trikotnik in pravokotnik) je primeren za tri do štiri
leta stare otroke.
Učna sredstva in materiali
Škarje, svinčnik, ravnilo, črni flomaster, debelejši barvni papir, bel papir, predloge za kvadrat, tri-
kotnik in pravokotnik.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Tangram izrežite iz debelejšega barvnega papirja. Uporabite priložene predloge. Posamezne dele
tangrama lahko plastificirate, da bodo bolj obstojni.
Vsako zbirko tangrama shranite v svojo ovojnico.
Sestavljanke, kot so predstavljene v predlogi, prekopirajte na bel papir. Robove posameznih ele-
mentov poudarite s črnim flomastrom.
39
Oblikujte kotiček s prikazi. Na vsakem prikazu zapišite naslov in imena otrok, ki so prikaz izpol-
njevali ter datum, ko je bil prikaz oblikovan.
Prikaz razstavite v višini otrokovih oči. Ko pripravite nov prikaz, starega prestavite na oglasno de-
sko za starše.
Zbirajte različne podatke npr.: najljubša pijača, najljubša barva, najljubša igra ali najljubša knjiga.
Sodelovanje z družinami
Otroci se lahko uspešno učijo matematike iz vsakodnevnega življenja, če jim starši pomagajo zbi-
rati različne informacije, ki jih lahko prikažejo. Pregledujejo tabele v dnevnem časopisu in v dru-
gih revijah, iščejo preglednice in rezultate, izdelajo tabelo za beleženje dnevnih dogodkov ipd. Po-
membno je, da otrok ne silite k dejavnostim, saj to lahko vzbudi odpor do matematike. Prisila ni
naravna pot učenja in raziskovanja.
Dvodelni tangram
Namen in cilji dejavnosti
Tangram je starodavna igra, ki izvira iz Kitajske. Tradicionalna igra je sestavljena iz sedmih kosov
(dva velika trikotnika, en srednje velik trikotnik, dva majhna trikotnika, en kvadrat in en rombo-
id). Tradicionalni tangram je za otroke zahtevna igra, zato jo ustrezno prilagodite.
Igra s tangramom spodbuja razumevanje prostorskih odnosov.
Tangram s tremi velikimi oblikami (kvadrat, trikotnik in pravokotnik) je primeren za tri do štiri
leta stare otroke.
Učna sredstva in materiali
Škarje, svinčnik, ravnilo, črni flomaster, debelejši barvni papir, bel papir, predloge za kvadrat, tri-
kotnik in pravokotnik.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Tangram izrežite iz debelejšega barvnega papirja. Uporabite priložene predloge. Posamezne dele
tangrama lahko plastificirate, da bodo bolj obstojni.
Vsako zbirko tangrama shranite v svojo ovojnico.
Sestavljanke, kot so predstavljene v predlogi, prekopirajte na bel papir. Robove posameznih ele-
mentov poudarite s črnim flomastrom.
39