Page 33 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 33
otek dejavnosti
Na tla postavite modro tkanino ali karton, v katero razporedite šest rib s kovinsko sponko.
Otrokom predlagajte, da naj v »ribniku« ulovijo nekaj rib.
Vzemite ribo poljubne barve brez sponke in prosite otroka, naj z ribiško palico ulovi ribo enake
barve.
Ko ujame pravo ribo, ga vprašajte, kakšne barve je riba.
Nadaljujte igro z ribo druge barve. Otroci naj se pri igri izmenjujejo.

Nadgradnja dejavnosti
Otroci sami izdelujejo različne pare rib in drugih vodnih živali.
Otroci naj oblikujejo drugačna, zahtevnejša pravila igre.

Sodelovanje z družinami
Družine spodbudite k zbiranju lesenih palic in izdelovanju parov rib različnih barv. Staršem po-
sredujte osnovne informacije o igri ter predstavite namen igre – razvrščanje in poimenovanje barv.

Razvrščanje po značilnostih

Namen in cilji dejavnosti
Razvrščanje po določenih lastnostih, raziskovanje, odkrivanje značilnosti, podobnosti in razlik.
Dejavnost otrokom omogoča spoznavanje in poimenovanje oblik, velikosti in barv.

Učna sredstva in materiali
Debelejši papir različnih barv, škarje.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Iz debelejšega barvnega papirja izrežite predloge v obliki trikotnikov, krogov in kvadratov. Izre-

žite 4 velikosti vsakega lika. Izrežite vsako obliko v 5 različnih barvah.
Slika 12: Razvrščanje po značilnostih

Potek dejavnosti
Otrokom dajte na voljo dovolj časa, da spoznajo posamezne oblike in se z njimi igrajo. V manjših
skupinah se z otroki pogovorite o posameznih značilnostih – o obliki, barvi, velikosti – in o raz-
ličnih načinih razvrščanja.
V kotičku za namizne igre naj otroci razvrščajo po obliki, nato jih spodbudite, da vam povedo, kaj
delajo. Otroke vprašajte, zakaj spadajo nekatere oblike skupaj, v čem so drugačne od drugih in po
čem se razlikujejo.

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38