Page 117 - Polona Tratnik, Transumetnost. Kultura in umetnost v sodobnih globalnih pogojih, Digitalna knjižnica, Dissertationes 10
P. 117
Ne plavati s tokom: sodobne taktike odporništva 
(torej do t. i. »mitologij«, kot jih imenuje Roland Barthes)92, oz. do vsak-
danjih oblik družbene in politične dominacije.

Pri tem so izjemnega pomena načini kodifikacije, ki pomenijo »ofor-
miti in hkrati postaviti forme«.93 Kodifikacija namreč »vpliva na to, da so
stvari preproste, jasne, sporočljive«94 in je »tesno povezana z disciplino in
z normalizacijo praks«.95 Uspešna kodifikacija je tako v tesni zvezi z vzpo-
stavljanjem diskurzov kot dominantnih, povezana je z dominantnimi na-
čini mišljenja, vrednostnimi sistemi in ideologijami. Kritična in odporni-
ška kulturna dejavnost je tako mesto boja, kjer se preizprašujejo vladajoči
diskurzi in njihovi načini kodifikacije, v katere umetnost zdaj aktivno po-
sega: pokaže na njihovo logiko in mehanizme ter ponuja drugačne pogle-
de nanje, jih transformira, deformira in nastopa celo kot neke vrste virus.
Kot motnja v sistemu takšno delovanje spodbuja kritično ozaveščenost šir-
še javnosti.

92 Roland Barthes, Mythologies, Pariz: Seuil, 1957.
93 Pierre Bourdieu, Sociologija kot politika, Ljubljana: Založba /*cf., 2003, 131.
94 N. d., 133.
95 N. d., 132.
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122