Page 65 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 65
Šolska deviantnost in šolska uspešnost 
Slika 9: Deviantnost in šolska uspešnost

Iz gornje slike je razvidno, da med pojavoma obstoji močna negativna
povezanost (r = -0,42; p < 0,001). Še več, šolska deviantnost se je izkaza-
la za robusten »prediktor« šolske uspešnosti10, ki je neodvisno od sociode-
mografksih kontrol pojasnila 17 odstotokov variabilnosti v šolski uspešno-
sti (Tabela 7).

Vprašanje seveda je, ali je deviantnost vzrok ali posledica nižje šolske
uspešnosti. Upoštevajoč uvodoma omenjene študije, ki kažejo, da je devi-
antnost posledica prepleta mnogih dejavnikov, je mogoče sklepati, da šol-
ska deviatnost ni samo posledica šolske neuspešnosti, ampak tudi eden od
dejavnikov, ki presegajo šolsko okolje.

10 Kot je nakazano kasneje, je deviantnost tako vzrok kot posledica nižje uspešnosti v šoli. Pov-
sem mogoče je, da je ravno neuspeh v šoli tisti, ki žene mlade, da deviirajo od kulturno spreje-
tih norm.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70