Page 58 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 58
 Kdo je uspešen v slovenskih šolah?
družine (biološki starš+očim/mačeha; živi drugje); 2) vpliv velikosti dru-
žine na šolsko uspešnost otroka. Meri sta bili operacionalizirani na nasle-
dnji način:
– Struktura družine: Družinska struktura je bila preverjana z vprašanjem,
ali anketiranec na svojem stalnem naslovu živi z obema, z enim ali z no-
benim od bioloških staršev (1 = oba biološka starša, 2 = en biološki starš,
3 = en biološki in en nebiološki starš, 4 = oba nebiološka starša, 5 = en
nebiološki starš, 6 = noben biološki ali nebiološki starš/drugo).
– Velikost družine: Velikost družine je bila opazovana v smislu števila otrok
v družini (1 = en otrok, 2 = dva otroka, 3 = trije otroci, 4 = več kot tri-
je otroci).
Slika 7: Struktura družine in šolska uspešnost

Slika 7 prikazuje šolski uspeh učenca v odvisnosti od strukture druži-
ne. Prikazane so samo štiri kategorije od šestih. V našem vzorcu namreč
ni bilo primera, kjer bi otrok ali živel z obema ali pa samo z enim nebiolo-
škim staršem (vrednost 4 in 5 – glej zgoraj). 64 respondentov na to vpraša-
nje ni dalo odgovora.

Rezultati nakazujejo na negativen vpliv enoroditeljstva na šolsko uspe-
šnost otroka, vendar analiza povprečij ni razkrila, da bi bile te razlike stati-
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63