Page 187 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 187
var 
ključnih
pojmov

Abstraktno mišljenje: sposobnost razrešiti različne probleme na ab-
straktnem nivoju, ne da bi potrebovali konkretnih objektov.

Aktivno učenje: pristop k učenju, v katerem so otroci aktivni iskalci zna-
nja in ne pasivni sprejemniki znanja.

Avtonomija: razvoj občutka in mnenja o sebi ter ponosa nad svojimi do-
sežki.

Behaviorizem: teorija, ki pripisuje vse razvojne spremembe vplivom okolja.

Certifikacija: proces, v katerem se posamezniku prizna, da izpolnjuje
specifičen niz kriterijev.

Cona bližnjega razvoja: po Vigotskem je to razdalja med tem, kar otrok
trenutno zmore in tem, kar bi potencialno zmogel ob pomoči bolj kompe-
tentnega oziroma bolj razvitega otroka ali odraslega.

Družinska kultura: družinsko okolje, ki vključuje vrednote, prepričanja,
cilje, navade in vzgojne stile v družini.

Države v tranziciji: države, ki prehajajo iz ene državne ureditve v drugo
– npr. države, ki se iz Zveze držav osamosvojijo ali prehajajo iz enega poli-
tičnega sistema v drugega.

Formativna evalvacija: neprekinjeno spremljanje in ocenjevanje z name-
nom sprotnega spreminjanja in razvoja, ki vodi k zastavljenim ciljem.

Holistični pogled na otroka: vidik, ki vključuje otrokov razum, telo, ču-
stva in osebni kontekst kot neločljivo celoto.
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192