Page 188 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 188
Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb
Indikator: kazalnik ali mera, ki opisuje učinkovitost. Definiran je tako,
da obstaja glede definicije skupen dogovor.
Inkluzivno okolje: okolje, ki omogoča vsakemu posamezniku, da uresni-
čuje svoje potenciale in se pri tem počuti kot zaželen in pomemben član
skupnosti.
Integriran prostop: pristop, ki uresničuje vsebino kot celoto in ne po po-
sameznih področjih ali predmetih.
Klasično pogojevanje: učna tehnika, v kateri dražljaj, ki običajno izzove
refleks, povežemo z dražljajem, ki ponavadi ne izzove refleksa, dokler le-ta
kasneje sam ne izzove refleksa.
Kompetenca: niz znanj, veščin in stališč, ki so pomembne za uspešno ži-
vljenje in delovanje v skupnosti.
Konstruktivistični pristop: pogled na razvoj in učenje, ki temelji na delu
Piageta in predpostavlja, da otrok ne sprejema znanja pasivno, medtem ko
ga učijo, ampak ga sam aktivno konstruira.
Mentalna reprezentacija: zmožnost predstaviti si nekaj v mislih.
Modeliranje: strategija, v kateri odrasli prenašajo določeno vedenje ali
obnašanje na otroka tako, da jih ta v tem zavedno ali nezavedno posnema.
Multikulturnost (večkulturnost): pristop k vzgoji in izobraževanju, ki
sprejema in spoštuje kulturno različnost in prispeva k pluralistični družbi.
Na otroka osredinjen kurikulum: pedagoška filozofija, ki jo je začel
Dewey in pri oblikovanju kurikula izhaja bolj iz koristi otrok kot pa posa-
meznih predmetov.
Na otroka osredinjeno učenje: proces učenja in poučevanja, v katerem se
otrok uči iz interakcije z okoljem, drugimi otroki in odraslimi. Ta način
učenja je v nasprotju z učenjem, v katerem je pedagogova osnovna vloga po-
učevanje specifične snovi.
Nativistična teorija: teorija, ki dednosti in genom pripisuje glavno vlo-
go v učenju in razvoju.
Odprta vzgoja: program, ki temelji na predpostavki, da so otroci zmožni
izbirati in se učiti iz primernih aktivnosti, če se jim zagotovi dobro premi-
šljeno okolje.
Partnerstvo: odnos, ki temelji na medsebojnem spoštovanju in enako-
merni porazdelitvi moči pri sprejemanju odločitev.
Portfolio: eno od orodij za pristno in verodostojno ocenjevanje in spre-
mljanje. To je izbor del, iz katerih se lahko ocenjuje procese in rezultate.
Indikator: kazalnik ali mera, ki opisuje učinkovitost. Definiran je tako,
da obstaja glede definicije skupen dogovor.
Inkluzivno okolje: okolje, ki omogoča vsakemu posamezniku, da uresni-
čuje svoje potenciale in se pri tem počuti kot zaželen in pomemben član
skupnosti.
Integriran prostop: pristop, ki uresničuje vsebino kot celoto in ne po po-
sameznih področjih ali predmetih.
Klasično pogojevanje: učna tehnika, v kateri dražljaj, ki običajno izzove
refleks, povežemo z dražljajem, ki ponavadi ne izzove refleksa, dokler le-ta
kasneje sam ne izzove refleksa.
Kompetenca: niz znanj, veščin in stališč, ki so pomembne za uspešno ži-
vljenje in delovanje v skupnosti.
Konstruktivistični pristop: pogled na razvoj in učenje, ki temelji na delu
Piageta in predpostavlja, da otrok ne sprejema znanja pasivno, medtem ko
ga učijo, ampak ga sam aktivno konstruira.
Mentalna reprezentacija: zmožnost predstaviti si nekaj v mislih.
Modeliranje: strategija, v kateri odrasli prenašajo določeno vedenje ali
obnašanje na otroka tako, da jih ta v tem zavedno ali nezavedno posnema.
Multikulturnost (večkulturnost): pristop k vzgoji in izobraževanju, ki
sprejema in spoštuje kulturno različnost in prispeva k pluralistični družbi.
Na otroka osredinjen kurikulum: pedagoška filozofija, ki jo je začel
Dewey in pri oblikovanju kurikula izhaja bolj iz koristi otrok kot pa posa-
meznih predmetov.
Na otroka osredinjeno učenje: proces učenja in poučevanja, v katerem se
otrok uči iz interakcije z okoljem, drugimi otroki in odraslimi. Ta način
učenja je v nasprotju z učenjem, v katerem je pedagogova osnovna vloga po-
učevanje specifične snovi.
Nativistična teorija: teorija, ki dednosti in genom pripisuje glavno vlo-
go v učenju in razvoju.
Odprta vzgoja: program, ki temelji na predpostavki, da so otroci zmožni
izbirati in se učiti iz primernih aktivnosti, če se jim zagotovi dobro premi-
šljeno okolje.
Partnerstvo: odnos, ki temelji na medsebojnem spoštovanju in enako-
merni porazdelitvi moči pri sprejemanju odločitev.
Portfolio: eno od orodij za pristno in verodostojno ocenjevanje in spre-
mljanje. To je izbor del, iz katerih se lahko ocenjuje procese in rezultate.