Page 191 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 191
zetek
Po zagotovilih znanstvenikov naj bi se človeška vrsta začela razvija-
ti pred dvesto tisoč leti, da bi nekako pred deset tisoč leti pristala v
obdobju poljedelske revolucije. Samo v zadnjih dvesto letih pa smo iz po-
ljedelsko-obrtniške družbe prešli v industrijsko in sodobno informacijsko
družbo. To kaže, da je bilo človeštvo sicer že od nekdaj podvrženo določe-
nim spremembam, ki so se pojavljaje včasih hitreje, včasih počasneje, toda
nikoli tako hitro kot v zadnjih dvesto letih. Videti je, da se proces spremi-
njanja vse bolj stopnjuje. Sodobnemu človeku prinašajo vse več izzivov hi-
ter razvoj znanosti in tehnologije, spremembe v proizvodnji, ekonomiji in
trženju, hiter tehnološki razvoj, politične spremembe, ki jih dopolnjujejo
še visoka rast svetovne populacije, staranje populacije, migracijski procesi,
klimatske spremembe in omejeni viri energije, vode in hrane, ki so potreb-
ni za preživetje ter nenazadnje globalna medsebojna ekonomska odvisnost.
In vse to neposredno vpliva tudi na spremenjena pričakovanja v odnosu do
vzgoje in izobraževanja z vidika sistemskih rešitev, ciljev in procesov.
Pojav hitrih sprememb in novih izzivov v zadnjih 200 letih je prisoten
tudi na področju predšolske vzgoje. Zbrano gradivo ponuja uvid v razvoj
organizirane predšolske vzgoje in v razvoj pedagoških idej, ki so se ob de-
javnosti pojavljale od njenih začetkov do danes. Pri tem pod pojmom orga-
nizirana predšolska vzgoja razumemo vse oblike vzgojnih in izobraževal-
nih prizadevanj, ki potekajo izven otrokovega doma. Dejavnost je v pičlih
200 letih od svojih začetkov do danes prešla različna obdobja, ki odražajo
družbene razmere, vrednote v določeni družbi, odnos do otroštva in dose-
ženo stopnjo razvoja znanstvenih dosežkov.
Po zagotovilih znanstvenikov naj bi se človeška vrsta začela razvija-
ti pred dvesto tisoč leti, da bi nekako pred deset tisoč leti pristala v
obdobju poljedelske revolucije. Samo v zadnjih dvesto letih pa smo iz po-
ljedelsko-obrtniške družbe prešli v industrijsko in sodobno informacijsko
družbo. To kaže, da je bilo človeštvo sicer že od nekdaj podvrženo določe-
nim spremembam, ki so se pojavljaje včasih hitreje, včasih počasneje, toda
nikoli tako hitro kot v zadnjih dvesto letih. Videti je, da se proces spremi-
njanja vse bolj stopnjuje. Sodobnemu človeku prinašajo vse več izzivov hi-
ter razvoj znanosti in tehnologije, spremembe v proizvodnji, ekonomiji in
trženju, hiter tehnološki razvoj, politične spremembe, ki jih dopolnjujejo
še visoka rast svetovne populacije, staranje populacije, migracijski procesi,
klimatske spremembe in omejeni viri energije, vode in hrane, ki so potreb-
ni za preživetje ter nenazadnje globalna medsebojna ekonomska odvisnost.
In vse to neposredno vpliva tudi na spremenjena pričakovanja v odnosu do
vzgoje in izobraževanja z vidika sistemskih rešitev, ciljev in procesov.
Pojav hitrih sprememb in novih izzivov v zadnjih 200 letih je prisoten
tudi na področju predšolske vzgoje. Zbrano gradivo ponuja uvid v razvoj
organizirane predšolske vzgoje in v razvoj pedagoških idej, ki so se ob de-
javnosti pojavljale od njenih začetkov do danes. Pri tem pod pojmom orga-
nizirana predšolska vzgoja razumemo vse oblike vzgojnih in izobraževal-
nih prizadevanj, ki potekajo izven otrokovega doma. Dejavnost je v pičlih
200 letih od svojih začetkov do danes prešla različna obdobja, ki odražajo
družbene razmere, vrednote v določeni družbi, odnos do otroštva in dose-
ženo stopnjo razvoja znanstvenih dosežkov.