Page 44 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 44
cer v Bolgariji, Estoniji, Latviji in Litvi – kar pomeni, da so v letu 2016 učenci iz
teh držav manj naklonjeni enakim pravicam do imigrantov, kakor so bili v le-
tu 2009 (največji upad naklonjenosti je bilo zaznati v Bolgariji). V dveh državah
oziroma izobraževalnih sistemih so učenci v povprečju bolj naklonjeni enakim
pravicam imigrantov, kakor so bili temu naklonjeni leta 2009. Gre za učence iz
Belgije (flamskega dela) in Norveške. V preostalih državah pa sicer vidimo raz-
like v točkah, vendar te niso statistično značilne. Tak primer je tudi Slovenija.
Kljub razliki v točkah ne moremo reči, da so naši učenci bodisi bolj bodisi manj
naklonjeni enakim pravicam imigrantov.

V nadaljevanju predstavljamo stališča do vsake posamezne trditve o ena-
kih pravicah imigrantov v Sloveniji, in sicer glede na posamezne kategorije od-
govorov, ki jih je bilo mogoče izbrati.

Tabela 4.2: Stališča učencev o pravicah imigrantov – Slovenija

Koliko se strinjaš oziroma se ne strinjaš z naslednjimi trditvami o priseljencih?

44 Zelo se strinjam Strinjam se Ne strinjam se Nikakor se ne
strinjam

Priseljenci bi mora- 23,53 (1,02) 49,86 (1,17) 20,88 (0,92) 5,74 (0,51)
li imeti možnost, da
še naprej govorijo
svoj jezik.

Otroci priseljencev 49,98 (1,29) 45,46 (1,2) 3,39 (0,39) 1,18 (0,19)
bi morali imeti
enake možnosti za
izobraževanje kot
drugi otroci v državi.

Priseljenci, ki živi- 30,8 (1) 50,83 (0,92) 15,61 (0,81) 2,77 (0,38)
jo v državi več let,
bi morali imeti
možnost, da volijo
na volitvah.

Priseljenci bi mor- 28,01 (1,06) 50,71 (0,94) 16 (0,79) 5,28 (0,48)
ali imeti možnost,
da ohranijo svo-
je navade in način
življenja.

Priseljenci bi mora- 47,72 (1,17) 44,07 (0,99) 6,38 (0,56) 1,82 (0,27)
li imeti enake prav-
ice kot vsi drugi v tej
državi.

Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Kljub temu, da smo na sliki 4.5 poročali o stališčih do enakih pravic imi-
grantov, ki so bila, po posameznih trditvah, nad evropskim povprečjem ICCS

kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49