Page 47 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 47
ercepcija učencev o Evropi 47
(in EU) ter njeni prihodnosti
To poglavje preučuje konstrukte, povezane z odnosom učencev do družbe
in sistemov (npr. odnos učencev do evropskega sodelovanja in do Evropske
unije ter dojemanje Evrope v prihodnosti). Preučuje tudi konstrukte v zvezi z
odnosi učencev do državljanskih identitet (npr. učenčevo dojemanje lastne
prihodnosti).1
Poglavje začenjamo s stališči do Evrope, evropskega sodelovanja pa tu-
di do pozitivnih in negativnih scenarijev v zvezi z evropsko prihodnostjo, na-
to nadaljujemo z rezultati glede stališč učencev do EU (ta del vprašanj je bil si-
cer neobvezen, a so ga reševali učenci iz držav članic EU). Poglavje zaključimo
s pričakovanji učencev glede njihove lastne prihodnosti.
Percepcija učencev o sodelovanju med evropskimi
državami
Sodelovanje med evropskimi državami je bistvenega pomena za vzpostavitev
skupnega evropskega prostora, ki povezuje evropske državljane, jim omogoča
izmenjavo idej ter razvoj rešitev za skupne probleme. Rezultati raziskave Stan-
dard Eurobarometer 86 (Evropska komisija, 2016a) so pokazali, da večina Evro-
pejcev podpira razvoj skupne obrambne in varnostne politike držav članic ter
tudi razvoj skupne evropske migracijske politike. V skladu s to anketo se anke-
tiranci v evropskih državah, ki so vključene v ICCS 2016, v skoraj 90 % na Šved-
skem in 87 % na Nizozemskem strinjajo, da morajo njihove države pomaga-
ti beguncem. Bolgarija je imela pri tem stališču najnižji odstotek strinjanja. Še
1 Več o tem glej v W. Schulz et al., IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016: Asses-
sment Framework (Amsterdam: IEA, 2016).
(in EU) ter njeni prihodnosti
To poglavje preučuje konstrukte, povezane z odnosom učencev do družbe
in sistemov (npr. odnos učencev do evropskega sodelovanja in do Evropske
unije ter dojemanje Evrope v prihodnosti). Preučuje tudi konstrukte v zvezi z
odnosi učencev do državljanskih identitet (npr. učenčevo dojemanje lastne
prihodnosti).1
Poglavje začenjamo s stališči do Evrope, evropskega sodelovanja pa tu-
di do pozitivnih in negativnih scenarijev v zvezi z evropsko prihodnostjo, na-
to nadaljujemo z rezultati glede stališč učencev do EU (ta del vprašanj je bil si-
cer neobvezen, a so ga reševali učenci iz držav članic EU). Poglavje zaključimo
s pričakovanji učencev glede njihove lastne prihodnosti.
Percepcija učencev o sodelovanju med evropskimi
državami
Sodelovanje med evropskimi državami je bistvenega pomena za vzpostavitev
skupnega evropskega prostora, ki povezuje evropske državljane, jim omogoča
izmenjavo idej ter razvoj rešitev za skupne probleme. Rezultati raziskave Stan-
dard Eurobarometer 86 (Evropska komisija, 2016a) so pokazali, da večina Evro-
pejcev podpira razvoj skupne obrambne in varnostne politike držav članic ter
tudi razvoj skupne evropske migracijske politike. V skladu s to anketo se anke-
tiranci v evropskih državah, ki so vključene v ICCS 2016, v skoraj 90 % na Šved-
skem in 87 % na Nizozemskem strinjajo, da morajo njihove države pomaga-
ti beguncem. Bolgarija je imela pri tem stališču najnižji odstotek strinjanja. Še
1 Več o tem glej v W. Schulz et al., IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016: Asses-
sment Framework (Amsterdam: IEA, 2016).